• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Golvvärme

F

F.d. 2297

Guest
Finn s det någon som har erfarenhet hur efektiv är golvärme som man lägger under gångmattorna i bilen
Hälsn
Elving

F

F.d. 53011

Guest
Sv: Golvvärme

Har haft det i en bil under plastmattan i dinettdelen (fabriksmonterat) och det var så skönt att jag nu har planer på att lägga in det i nuv. husbilen också. Kolla på Fritz Berger i Tyskland (Fritz Berger: Ihr Spezialist für Camping und Freizeit) , de har en version som går direkt på 230 V så man slipper transformator m.m. och till ett mkt bättre pris än du kan finna i Sverige.
OBS! Kom ihåg att du inte värmer husbilen i någon större grad med detta utan det ska nog kallas komfortvärme men som sådan är det väldigt skönt!

/Bengt

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025
Sv: Golvvärme

Vänd dig till Ebeco i Göteborg och fråga vem som kan leverera ett sådant system.Mycket enkel installation.Ebeco säljer till dom flesta tillverkarna i Europa som använder detta.
Dom har en bra teknisk support.
Anders.B

Toppen