• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golvvärme Alde 3020 HE

Pellestrumpa

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Västerås
HBK-Nr
20356
Medlemskap
2022
Nån som har nåt tips om varför min vattenburna golvvärme inte fungerar, får inte till nån tillfredställande värme där ? Värmesystemet fungerar helt ok för övrigt och golvvärmen på toaletten och Alde värmematta fungerar. Cirkulationspumpen står på 2 som ska vara normalt enl Alde på pannan. Golvvärmesymbolen som finns i Aldepanelen är gråad men den tror jag bara används om man har en extra cirkulationspump installerad. Tacksam för idéer.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Golvvärmen på de nyare Aldesystem brukar var möjlig att slå av och på med kran/vred. Du har minst två kranar vid pannan där båda ska var ställda längst efter ledningen för att du ska få flöde till golvet.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Nån som har nåt tips om varför min vattenburna golvvärme inte fungerar, får inte till nån tillfredställande värme där ? Värmesystemet fungerar helt ok för övrigt och golvvärmen på toaletten och Alde värmematta fungerar. Cirkulationspumpen står på 2 som ska vara normalt enl Alde på pannan. Golvvärmesymbolen som finns i Aldepanelen är gråad men den tror jag bara används om man har en extra cirkulationspump installerad. Tacksam för idéer.
Vad är det för bil du har?Alde mattan är normalt kopplad till radiatorsystemet,prova ställa upp pumpen till max,du verkar ha cirkulation i vissa delar(toaletten),jag hade en bil med samma system inte möjligt att stänga golvvärmen på den,har du en separat shunt till golvet?
 
Toppen