• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golvvärme Adria

M

Micke & Gunilla

Guest
Hej !
Har en undran över vår nya Adria.... När jag stoppar i elkabeln i bilen, så drar el golvvärmen igång direkt, hittar ingen avstängningsknapp... går den på termostad? eller hur fungerar det...:confused: Mvh Micke
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Golvvärme Adria

Det ser ut som att ni har en nyare bil än vi men det är kanske samma system.

På vår bil finns ingen avstängning av golvvärmen med en knapp. Enda möjligheten var att dra ur kontakten till den stora transformatorn till golvvärmen som var placerad i garaget.
 

kjellemona

FD HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022
Sv: Golvvärme Adria

Hej

Jag har en ny Adria 670SL och i den sitter reglaget tillgolvvärmen i garaget. Titta bak i någon av luckorna om det inte sitter en omvandlare med ett reglage till golvvärmen. Den drar inte så mycket ström, men är kanon skön.

Ha det
Kjelle:)
 
M

Micke & Gunilla

Guest
Sv: Golvvärme Adria

Tack! alla hade rätt:), hittade den "lilla grå " o vred till nollan så stängdes den av. Tack tack. Micke
 

Akevilse

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Mullsjö
HBK-Nr
15135
Medlemskap
2024
Sv: Golvvärme Adria

Coral S 660SL. Det blir ingen värme i golvet oavsett vilket läge transformatorn i garaget står på. Det finns ström fram, och säkring på transfo har ej löst ut. Förslag på fel?
Finns det ngn säkring någon annanstans?
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Golvvärme Adria

Hurra vad jag lärde mej något nytt, skall genast ut och kolla om jag också har en sådan "låda" i min Adria Matrix Supreme 2012.
 

Nilex

HBK Medlem
Inlägg
1.057
Kommun
Osby
HBK-Nr
10560
Medlemskap
2024
Sv: Golvvärme Adria

På vår likadana bil som din fungerar det men verkningsgraden av slingorna i golvet är av ringa värde, om det är kallt ute kan man känna en något förhöjd värme precis över värmeslingan. jag reklamerade detta till min leverantör men han menade att allt är normalt, om detta är sant betyder det att eluppvärmda golv i Adria husbilar är en ineffektiv och kostnadshöjande faktor utan resultat.
 
Toppen