• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golvlucka

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Jag ska ta upp en lucka i golvet över gråvattentanken på en Burstner I 710 som har dubbelgolv.
Har ni några förslag och tips ? Var får man tag i ram till luckan? Tillverka egen eller färdig.?
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Ja har tänkt att använda skivan jag sågar ur men vill ha någon typ av aluminiumlist eller liknande runt luckan som håller den på plats.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Då får man nog lägga in en förstärkningsram i golvet först, det består förmodligen av två tunna plywoodskivor med isolering emellan.
Inte mycket att skruva i och sedan gå på?! Det kan nog bli en fallucka? :)
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Då får man nog lägga in en förstärkningsram i golvet först, det består förmodligen av två tunna plywoodskivor med isolering emellan.
Inte mycket att skruva i och sedan gå på?! Det kan nog bli en fallucka? :)

? .. I översta golvet skall där ju inte finnas någon isolering
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Jag ska ta en bild på luckan som är fabrikstillverkad som sitter till batterierna i undergolvet så reder vi ut golvets konstruktion. Det enda jag behöver veta om det finns någon som har tagit upp ett hål i det övre golvet vid toalettutrymmet och gjort en snygg aluminiumram runt luckan. Där under ligger min gråvatten tank med ansl. som jag vill kommaåt.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Se bild (jag har en HOBBY) ... såhär skulle jag göra.... att ha en alu. ram överst och inget stöd under är nog inte att rekommendera (med tanke på att du kanske vill gå på den).... kommer man inte åt att skruva listerna (de gröna) underifrån så kan man använda maskinskruv med v-huvud (typ M5) och sen försänka dem snyggt i golvet uppifrån. listerna skall gå runt hela hålet... och har du bok så är de bra till listerna eller såga upp lister av en 15mm plywood... vill du lacka listerna så tänk på att inte lacka där du skall limma (gult)
Lycka till....

lucka i golv.png
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Hej, jag har i710 Elegance, antar det är samma, finns en lucka på min, plastlister vinkel som är skruvade på sidan i ursparningen
Lennart
 
Toppen