• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golv till toalett/dusch

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Golv till toalett/dusch

Förra sommaren fick jag, nära slovakiska gränsen, hjälp med just ett sprucket (och svajigt) toagolv i Uggleboet.

Dassets "bottentråg" satt fäst med många skruvar, men med envishet så var de snart
(c:a 3 timmar!) ute och tråget kunde lyftas ut till hustruns gudsons händer.
Han jobbar med bilplåt och hade lovat fixa plastgolvet, bara det kom ut.

När jag väl lyft ut golvtråget upptäckte jag varför golvet hade varit "svajigt"!
En löjligt liten "pall", bara 1/3 av golvytan, var det som lyfte upp badtråget över durken.
Ute i värdens förråd hittade jag en tjock bit plywood som jag fick att göra ny "pall" av.

När toaletten väl var hopskruvad igen så visade sig golvet nu vara lika stabilt som det
övriga golvet i husbilen.
Så se upp med för små "pallar" under toagolvet!
Det "baddar för" sprukna toagolv!

Samtidigt skarvade jag på slangen till gråvattentanken så jag fick ett litet vattenlås.
Numera luktar det inte surströmmingskalas på toa när vi kör! hurra!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Golv till toalett/dusch

Det finns några trådar på forumet som handlar om sprucket toa/duschgolv där man på ett genialt sätt folierat golvet med bra resultat. Nedan har du en kommentar skriven av SirMcLain. Jättebra, har gjort så i min HB.

"Det skrivs ofta om det här på forumet. Så ganska ofta händer det nog. På min förra bil sprack baljan. Jag folierade den med samma material som man använder till bilar för att byta färg med eller reklam. En seg plastfilm. Jag bad dem göra 4 lager, sedan blev den som ny."


Här är länken så kan du fördjupa dig i ämnet.http://www.husbilsklubben.se/forums/t77309/. Prova att söka på duschgolv så hittar du en del matnyttigt.

Bennie
 
Toppen