• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gokart träff!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej!

Funderar på om det finns intresse för en gokart träff?
Skulle vara kul.

Tror det finns banor inomhus.

Har själv aldrig provat gokart, ej heller att anordna en träff.

Så om det finns intresse kan ni väl skriva en rad, så får vi se vad det blir av det.

Ha det gott!!

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Gokart träff!

Jönköping har bana inomhus vi kan ta hyrd buss härifrån om det ej finns plats att stå där.
Förresten behöver du lite övningskörning på krokiga vägar eller......:twitcy:/susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 53498

Guest

Va kul, gärna. Men jag kan inte innan våren. Nu är jag i Italien, hemma i november. Men klubbmästerskap i karting vore kanon.

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

ÖSTRA LJUNGBY. Där E4:an passerar Östra Ljungby ligger Bolestadbanan.
Och där finns plats för ett större antal husbilar. Har själv ofta funderat på träff vid denna banan. Har kört 3 gånger på banan själv.

Detta är hämtat från Helsingborgs tidning
ÖPPETTIDER: Maj-oktober: måndag och onsdag kl 16-20, fredag kl 16-19, lördag kl 15-18, söndag kl 13-16. Under juli även tisdag och torsdag kl 14-17.
Grupper kan boka banan från kl 10 på vardagar.
KOSTNAD: 80 kronor för sju min, 150 kr för en kvart och 280 kronor för en halvtimme. Grupper på mellan 6 och 20 personer kan boka för 450 kronor per bil och timme.
ÖVRIGT:
• Åldersgräns på sju år för minsta bilen (finns bara en) och cirka 150 cm:s längd för övriga.
• Kom inte finklädd med högklackade skor. Hjälmar, overaller och regnkläder finns till utlåning.
• Picnickorgar kan förtäras vid bord i närheten av banan.
• Bilarna har 270-kubiksmotorer, cirka tio hästkrafter, en snittfart på 60 km/tim och en toppfart på drygt 80 km/tim.

Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest

Visst, intresse finns. Hoppet står till att det passar in i almanackan.;)

F

F.d. 661

Guest

Om du ska ordna detta själv Schmid så finns det ju inomhusbana i Borås, nära er ju, tror att det heter Go-cart city eller nåt åt det hållet, ligger nära regementet. Om man frågar snällt kanske man får ställa upp husbilar på regementets marker så blir det gångavstånd.

Toppen