• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Godmorgon ???

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Jaha idag ska vi hämta husbilen (bara timmar kvar) det pirrar ordentligt i magen har vi gjort rätt/fel. Har sökt i timmar efter någon annan HBK are som har en Burstner A 630 m -91 men det verkar som om vi är ensamma om en sådan. Detta gör ju att vi blir ännu mer nervösa och oroliga för vårt köp. Undrar om vi gjort vårt livs sämsta affär när vi gick från vår älskade husvagn till en husbil som vet inte vet ett dugg om. Ja i eftermiddag får vi svaret. hejohå från Gunilla
PS vill gärna höra av lite fler Östgötar. Men vill också höra av alla andra.DS
:mh: ??????

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Godmorgon ???

Blir nog jättebra Jag har haft en 90 fast en LMC, men bildelen är ju samma (Fiat)
Ett bra tips på vägen segdra aldrig på femman utan växla ner i god tid:)

med vänlig hälsning Gurra

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Tack nu lugnade du ner mna nerver en smula jag kommer säkert att höra av mej senare i helgen ha en bra dag (trots det tråkiga vädret) hej då

F

F.d. 839

Guest

Rolf & Gunilla,

Lycka till med den "nya husbilen" hoppas ni får mycket glädje av den.

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Att byta från husvagn till husbil skillnaden är den att du alltid har "hemmet" med dig.
Tror aldrig att ni ångrar detta byte visserligen är det två olika saker.
Om man vill ligga stilla länge på en plats är husvagnen bättre mer plats, men vill man röra på sig och upptäcka platser. DÅ är husbilen helt perfekt finns inget bättre. När du stängt av motorn kan du gå inomhus direkt till köket, koka kaffe eller ta en vilopaus i sängen.
Bilen passar i parkeringsfickorna visserligen tar han väl 1½ plats men ändå. /Tips parkera inte för nära ingångar det är lätt att bli instängd./

Lycka till med nya bilen.
Enjoy life!

Senast ändrad:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag får också önska er lycka till med den nya bilen, visst är det spännande.
Ha en bra jungfrutur./susanne

F

F.d. 2297

Guest

Hej
Ni gjorde hellt rätt när ni bytte till husbil allt blir så mycket enklare än med husvagn. När ni stannar är allt klart inga stödben som skall ner det är bara att sätta på kaffet och titta på alla som har husvagnar hur de får slita för att få till det
Elving oInga-Britt

F

F.d. 16416

Guest

Hej på er,
Önskar er lycka till på första turen.... från en utvandrad östgöte,,,,,men vi kanske ses på vägarna!
Roadglider

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej !
Trevligt att få höra från er. Jag tror vi kommer att trivas med rörligheten med husbilen .Jag kollade på bilderna av er husbil och blev glad att se den. Den var ju också av äldre modell. Faktiskt mycket lik i modellen som den vi får hem idag. Det ska bli så kul att få piffa och putsa på vår i helgen men vi kunde ju ha önskat oss ett bättre väder. Här är det kallt regnigt och riktigt ruggigt väder och efter vad jag hört så ska det inte bli bättre i helgen usch !
MVH Gunilla

F

F.d. 11293

Guest

Vi hade husvagn förut bytte 2007 till husbil helt perfekt för oss, lycka till med :mh:
:)

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej tack för ditt svar. Själv är jag en invandrad hallänning men gubben min är en äkta östgöte (Vadstena) sen födslen. Jag får väl kanske kalla mej östgöte nu efter att ha bott här i 40 år men på något konstigt sätt så i hjärtat är man en gång hallänning alltid hallänning (Falkenberg) trots allt.
Tja

Toppen