• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Goda råd till manliga medlemmar

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Dags att delge yngre män av min livserfarenhet.
I mitt barndomshem fick jag ofta ta del av gamla ordspråk. Inte minst varnades jag för kvinnlig skönhet, exempelvis "Den som har vacker hustru får sällan ro".

Naturligtvis tog jag som ung man inte lärdom av sådan gammal visdom! Nej, jag stötte naturligtvis på den vackraste av alla studiekamrater på den medicinska fakulteten. Här bilder på henne några år efter att vi blev ihop 1966:
1970 (Large).jpg

1975 (Large).jpg

Här tillsammans med barn och husdjur ca 1975:
ca 1975.jpg

Den goda hustrun har tagit väl hand om både make, barn och katter i alla år:
1980 (Large).jpg
1995 (Large).jpg
2009 (Large).jpg

Och tar fortfarande vid 70+ väl hand om oss alla, inkluderat barnbarn och katter:
2013 (Large).jpg

Dessutom försörjer hon sin man som är lite dyr i drift med läkararbete några dagar per månad och håller honom med fisk. Här hennes personbästa på röding, 3½ kg:
10 juni 2007. 3,5 Kg (Large).jpg

Sammanfattningsvis. Tro inte på gammal visdom utan lita på mig. Sikta mot stjärnorna!

aake

Toppen