• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

God fortsättning till alla medlemmar

Greger & Astrid

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2025
Jag har en fråga ? är det någon i klubben som har en Adriatic 650SP 07-08, och som vet om det finns någon 12 volts eldosa i bodelen någonstans undangömnd, som man kan ta ut ström från t,ex till gasvarnare extralamper utan att måsta dra kabel från säkringscentralen Provat att koppla till centralen ovandörren, men det fungerar inte så bra. Jag vill att allt ska bli strömlöst när man bryter huvudströmbrytaren.

Greger Astrid

:santa-2-icon:

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025
Sv: God fortsättning till alla medlemmar

Hej!
I tv-skåpet på våran -07 sitter det 12v uttag, dessa går över h-strömbrytaren.

hälsn. Rolf

Greger & Astrid

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2025

Jag vet inte om den röda lampan för bodelsbateriet lyste tidigare när 12 volt är påslaget och 220 volt laddnig. Men nu när jag tog ut 12 volt från tv skåpet till gasvarnare lyser lampan för bodelbatteri, och när man gör en tryckning blinkar ? tecken, Mins inte om det var så tidigare, allt verkar fungera, men vad betyder det att ? tecken blinkar vid första tryckningen.

Greger Astrid

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Vet inte exakt vad detta ? betyder. Det har lyst vid några tillfällen för mig också. Det har börjat lysa när batteriet har varit nästan helt urladdat eller när batteriet har varit bortkopplat. ? har alltid slocknat igen när bilen eller laddaren har laddat det en stund.

Rolf:santa1:

Greger & Astrid

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2025

Hej igen

Men lyser den rödapricken för bodelsbatteriet när du har 12volt påslagen och 220 volt inkopplad.

Greger Astrid

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej igen!

Kommer inte ihåg om den röda lampan ovanför bodelsbatteriet brukar lysa eller inte när 12 v är påslagen och 220 v ansluten. Vi har tyvärr inte bilen hemma just nu - den är inställd för vinterförvaring. Annars hade jag gått ut och kollat. Kanske någon annan med likadan bil kan svara på detta. Men om jag ska gissa på något så tror jag att den brukar vara släckt. Jag har för mig att den börjar lysa när spänningen på batteriet är mycket låg. Eftersom vi fricampar ganska mycket så sjunker ju spänningen på batteriet rejält emellanåt.

Rolf:santa1:

Greger & Astrid

HBK Medlem
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2025

Tack för din hjälp, kull att kunna prata med andra med lika dan bil. Jag har min bil i helgen på min bilfirma inne i go värme för att utrusta och mixtra med lite såna här saker. Nu har han stått på laddning i natt och nu på morgonen har alla lampor släckst. Så det är nog som du säger att det har med batteristyrkan att göra. Men vad ? tecknet betyder förstår jag inte, det är ju ingen varning.

Greger Astrid

Toppen