• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GoCamp Sun Control 300 Solcellsregulator

cronberg

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
35653
Medlemskap
2024
Finns det något tillbehör som man kan koppla till GoCamp Sun Control 300 Solcellsregulator så man kan se hur det laddar, gärna via app?

Vilken annan regulator skulle ni rekommendera så man kan se laddning via app, regulator ska även ladda startbatteri som min nuvarande.
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
593
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Följande citat är hämtat från Sunlux hemsida, jag tror att det är det du söker efter.

"Inom solcellsregulatorer finns två huvudkategorier: de högeffektiva MPPT-modellerna och de mer grundläggande PWM-modellerna. Dessutom erbjuds duo-regulatorer som möjliggör laddning av två olika batterityper från en enda regulator, vilket är särskilt praktiskt i fordon som husbilar och båtar. Samtliga MPPT-regulatorer i vårt sortiment är utrustade med Bluetooth-stöd; vissa inkluderar inbyggd Bluetooth medan andra kräver en separat Bluetooth-adapter. För alla MPPT-modeller finns också möjlighet att komplettera med en separat fjärrdisplay för praktisk driftövervakning. Solcellsregulatorn kan även kompletteras med temperaturgivare för temperaturkomenserad laddning. I sortimentet finner ni effektiva och driftsäkra modeller från bland annat Epever, Votronic & Victron."

Mvh / Roland
 
Toppen