• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gobox Österrike

Bengan och Inkan

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Härryda
HBK-Nr
36743
Medlemskap
2024
Hej,
Vi skall åka genom Österrike till Italien.
Vår husbil har totalvikt på 3650 kg och då måste man skaffa en Gobox för vägavgifter.
Är det någon som vet hur komplicerat det är att registrera den?
Bengt
 

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
351
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Går snabbt och enkelt om du stannar på ett Go Maut ställe vid gränsen. Glöm inte att ta med regbevis bara.
 

Bengan och Inkan

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Härryda
HBK-Nr
36743
Medlemskap
2024
Tack, det låter ju enkel, men jag läste någonstans att man skall ha med sig ett COC-intyg från biltillverkaren men det räcker kanske men regbeviset?
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
472
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
De som behövt COC-intyg har saknat avgasklass i regbeviset.
Beroende på var du skaffar boxen och hur kunnig de i kassan är, så kan du behöva skicka in en kopia på regbeviset.
Men det finns de som inte heller behövt. Men det står tydligt på kvittot du får när du skaffar boxen.
Piper boxen 2 gånger när du kör under en bom, då ska du stanna till på ett försäljningsställe och fylla på pengar.

Vi köpte vår på Shell i Mittenwald, men det är ganska tydliga skyltar på de mackar som har Go Box.

Trevlig resa!
 

jokkling

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Ale
HBK-Nr
34085
Medlemskap
2024
Tänk på att det är många mackar innan gränsen som säljer Vignette-klistermärke. Det ska du INTE köpa. Det är betydligt förre som har GoBox. Det går även att köpa på mackar när du passerat gränsen till Österrike. Du behöver den inte förrän du kommer ner till motorvägen.
 

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
Absolut enklast och smidigast är att beställa den direkt från ASfinags hemsida och få den hemskickad. Jag fick hem en box för en månad sen. 5 €. Hade ett elände 2019 när vi hämtade och lämnade en box vid gränsen.
 
Toppen