• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Globen

F

F.d. 14320

Guest
Ska till stockholm i helgen å titta på ishockey. är det någon som vet om det finns nå bra ställe å stå på nära globen

mvh Lasse :spinny:

F

F.d. 25109

Guest
Sv: Globen

Det bör gå att stå utefter Hammarby slussväg bortanför Eriksdalsbadet. Det finns en småbåtshamn där med rätt stor parkering. Jag har inte stått där själv men gick förbi där en gång för att kolla om det skulle vara möjligt. Parkeringen är avgiftsbelagd men jag har ingen aning om vilken taxa som gäller. Kolla med Google maps så ser du hur det ser ut.

För transport till Globen är det nog enklast att gå till Skanstulls T-bana, kan ta 20 - 30 min att gå.

Annars kan man stå på många gator på söder, de flesta är avgiftsfria under helger och med T-banan kommer man snabbt till Globen.

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025
Sv: Globen

Parkeringen nere vid småbåts hamnen är för närvarande inget bra förslag, dels är det nu förtiden parkeringsförbud, parkering endast för småbåts hamnens medlemmer,
Dessutom har dom tagit upp båtarna och det är fullproppat med båtar på planen, Njaa, möjligen mellan Eriksdalsbadet och småbåts hamnen, är dessutom avgift där och själv har jag inte hittat nått lämpligt ställe där!
Någon har skrivit om en bra plats vid Skogskyrkogården själv har jag inte lyckats den parkeringen, sök på ämnen med "ställplatser/ Parkering i Stockholm"
Lennart

Toppen