• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Glasfiber som sväller

anders40

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
16325
Medlemskap
2024
Jag har en Mclouis nevis 2014 som har fått två bulor på höger långsida. Bilen är fukt testad så det är inte problem med det. Glasfibern sväller så det liknar bulor. Vad kan man göra åt det ? Försäkringen täcker inte sådana skador
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Høres ut som en delaminering, limet mellom isolasjon og plasten slipper. Opprinnelig en feil fra fabrikasjonen, men etter garantitiden lite en kan gjøre da hele siden må byttes for å fjerne feilen. Men om det ikke vokser så kjør med det.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
S.k. "böldpest" i polyesterlaminat ger upphov till små bubblor i laminatet. Några millimeter i diameter och oftast många inom ett större område. I båtar beror de på fuktinträngning i polyestern och reaktioner med material inblandat i plastblandningen. Men som "plastpelle" säger: en bild (helst med en linjal i bilden så man ser storleken) hjälper.

MVH
Hans
 

stenö

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
17504
Medlemskap
2024
S.k. "böldpest" i polyesterlaminat ger upphov till små bubblor i laminatet. Några millimeter i diameter och oftast många inom ett större område. I båtar beror de på fuktinträngning i polyestern och reaktioner med material inblandat i plastblandningen. Men som "plastpelle" säger: en bild (helst med en linjal i bilden så man ser storleken) hjälper.

MVH
Hans
Jag tror att böldpest på båtar bara förekommer under vattenlinjen.
MVH/SOE
 
Toppen