Anne & Klas
HBK Medlem
Hej
När jag åkte med färjan från Tyskland till Sverige för besöket på Elmia, köpte jag kaffe och mandeltårta på fäjan. Jag satt och njöt av tårtan tills jag märkte att det knastrade när jag tuggade. Jag trodde det var en bit äggskal eller något litet sandkorn, så jag svalde och åt vidare. Nästa tugga knastrade det ännu värre och jag märkte att det var något hårt, plockade ut det ur min mun och där var en tunn glasbit ca 5x10 mm, troligtsvis från en glödlampa eller ett lysrör. Gick tillbaka kassan med resterna av tårtan och glasbiten varvid de båda damerna tittade på glasbiten och ursäktade sig. Fick en ny tårtbit, denna gång av en annan sort, den var ok. Pratade sedan med befälhavaren osh han blev ganska upprörd och lovade att färjebolaget skulle kontakta mej senare. Lämnade adress och telefonnummer, så att e skulle kunna höra av sej.
Ett par timmar senare ringde en dam från fäjebolaget och ursäktade det inträffade. Hon lovade också att jag skulle få kompensation .
Nu har jag fått skriftligt svar: För olägenheten får jag 10% rabatt på en enkelresa.
Själv tycker jag att det är väldigt snålt av färjebolaget, vad tycker ni?
Klas
När jag åkte med färjan från Tyskland till Sverige för besöket på Elmia, köpte jag kaffe och mandeltårta på fäjan. Jag satt och njöt av tårtan tills jag märkte att det knastrade när jag tuggade. Jag trodde det var en bit äggskal eller något litet sandkorn, så jag svalde och åt vidare. Nästa tugga knastrade det ännu värre och jag märkte att det var något hårt, plockade ut det ur min mun och där var en tunn glasbit ca 5x10 mm, troligtsvis från en glödlampa eller ett lysrör. Gick tillbaka kassan med resterna av tårtan och glasbiten varvid de båda damerna tittade på glasbiten och ursäktade sig. Fick en ny tårtbit, denna gång av en annan sort, den var ok. Pratade sedan med befälhavaren osh han blev ganska upprörd och lovade att färjebolaget skulle kontakta mej senare. Lämnade adress och telefonnummer, så att e skulle kunna höra av sej.
Ett par timmar senare ringde en dam från fäjebolaget och ursäktade det inträffade. Hon lovade också att jag skulle få kompensation .
Nu har jag fått skriftligt svar: För olägenheten får jag 10% rabatt på en enkelresa.
Själv tycker jag att det är väldigt snålt av färjebolaget, vad tycker ni?
Klas