• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Glömt fotsteg kvar?

H

hianders

Guest
När vi idag söndag kom tillbaka till den eminenta rast/ställplatsen sö om Leksand stod våra nattgrannar´s (HBK-medlemmar) fotpall kvar på gräset. Eftersom de var medlemmar i klubben så ringde jag dem och meddelade detta. De var dock redan hemma i Uppland så vi sa att den finns i Korskrogen om de har vägarna förbi någon gång!

Hur många gånger har ni som har ett löst fotsteg (pall) glömt detta? Vi har glömt en gång och nästan två häromdagen.

fru hianders/Inger
:wideeyed:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Glömt fotsteg kvar?

Många gånger! Jag köpte en ny pall i Trier häromdan! Jag glömde ta med pallen i Zell. Dessutom har jag kört över några stycken! Det är smällar man får ta! Det är som med paraplyer, glöms hela tiden!

Jappe

Suning

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2025

Under husvagnstiden på 80-talet glömde vi vår fotpall på en rastplats där vi stannat för att fika.
Döm om vår förvåning när vi kom tillbaka till ekipaget på färjeläget efter en promenad så stod vår fotpall utanför husvagnen.

Någon hade tydligen sett att det var vi som glömt den på rastplatsen.Tyvärr fick vi aldrig möjlighet att tacka vederbörande.

En solskenshistoria, kan man tycka.:)

T

Teddi

Guest

i slutet på 70-talet,,vi hade varit på high chappa eller va de nån annan nöjesgrej,, tror ja de var,,stod utanför en bit på en vanlig parkering,,med husvagn ock barnen va små,, vi drog iväg ock en bil tuta bakom oss,,ja trodde han blev glad för platsen blev ledig,,FOTPALLEN,,
efter nån vecka ringde telefon,,han hann med mitt regnummer på husvagnen,,ock fråga om han kunde skicka pengar för den,,ock behålla den,,
ja blev alldeles ställd,,herregud,,finns de såna ärliga människor,
du får den,,,ock ha de bra,,
sådant bemötande sitter fast där de ska sitta:p:p,

F

F.d. 2577

Guest

Jodå, nu senast i sommar. Lämnade Gagnef, kom på att pallen (tillika ljuddämpare i trappan) blev kvarglömd. Körde en sväng längs Siljan och återvände för att reparera missaget.
Leffe

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Ursäkta!!!!
Men kör inte "alla" Adrian Coral 670 SL så slipper man dessa problem?
Jo jag vet!!!
Mvh.

F

F.d. 2591

Guest

För att inte tala om träskorna, det kan inträffa två ggr på en dag, så är det

Hälsn
Stig. B.

F

F.d. 2577

Guest

Pallen stod där vi lämnat den. Det var under Dalarnas "regnperiod" så folk var nog mest inne.
Leffe

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Värre är att den automatiska indragningen av det eldrivna fotsteget strejkade utan att felmarkera en gång på en bil under tidigt 80-tal. Det gick bra det gången, men jag har sedan dess aldrig vågat köra utan att kontrollera att steget verkligen är indraget.

Till min nuvarande plåtis räknar jag instegspallar som en förbrukningsartikel och hoppas att de jag lämnat här och var kommer till användning för andra klubbmedlemmar.

aake

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Har glömt/kört över 4 stycken sedan -94.

Nu senast i Borlänge Biltema men trappan stod kvar när jag återkom efter 2 timmar
.

P.S. Det är väl inte alltför många under den tiden hoppas jag.

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Det här var på husvagnstiden och vi var i Vemdalen för att åka skidor. Det var påsk och på dagarna var det riktigt fint med sol och dagsmeja.
Dagen för hemfärd kom och vi skulle åka tidigt för att slippa all trafik. Vagnen kopplades på, men när vi skulle ta med pallen som var av trådkonstruktion hade den sjunkit ner i lervällingen under dagen, och frusit fast under natten. Den fick bli kvar, för det var omöjligt att få lös den.

Hoppas att någon annan fick nytta av den.

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025

Nej, men en dörrmatta. Troligen ligger den kvar vid Skellefteå Camping.

Hälsningar

F

F.d. 2591

Guest

Hej Gunilla o Kenth !

Kan meddela att det ej är mina skor i Ystad, ha ha ha

Stig.B.

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

har glömt en, kört över två vid rngering, har nu ett manuell utdragbart fotsteg från
HUSVAGN-Svensson. En annan fördel ingen pall som stjäl plats för skor i antren.

Jägarn

Toppen