• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glädjeskutt!

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Som nyblivna husbilsägare besiktade vi vår "nygamla" bil idag.
Var lite nervös innan vad omdömet skulle bli men fick av
inspektörerna veta att "pärlan" :spinny:är i absolut nyskick!
Så glad!

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Glädjeskutt!

En av killarna där hade själv husvagn och frågade om säsongen började för oss eller var det avslut nu.
Sanningsenligt svarade vi olika maken och jag.Han anser att den ska samla damm nu och jag vill ut i skogen eller fiska.Så mysigt när det är kolsvart utanför och man sitter inne med tända ljus och något gott i glaset.
Hmmm..........han är så grymt envis så det blir nog stugsitteri hemma.
Men drömma kan man ju?

F

F.d. 4879

Guest

Klart ni ska använda den om det inte är snö och halt (den är ju framhjulsdriven), det är ju det den är till för även på vintern. Ni har ju en alkovbil så det bör gå att stänga igen mot förarhytten där kallraset kommer ifrån.

F

F.d. 2774

Guest

En av killarna där hade själv husvagn .........

Du måste ju använda dig av "kvinnans list" ;).(fniss,fniss)
Men allvarligt talat så finns det väl inget så mysigt som en helg i husbilen och kura skymning......en lisa för själen :wub:

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej Rimagy!

Grattis till nygamla bilen och att den godkändes av SBP.

Det finns inte mycket annat som gör en så glad som när man kör ifrån SBP med ett godkänt protokoll.

Kör gärna i vinter men ta det lugnt, för husbilsåkning är inte riktigt samma som personbilsåkning om det är vinterväglag.

Hälsar Dan P, alias "Krabban"
;)

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Tack för glada tillrop!
Så klart man ta till list om den är kvinnlig eller? *L*
Under tiden kan man roa sig med gardinssömnad m.m. Har idag inköpt en gitarr till dottern som ska bli julklapp.Ubbe maken blev lika glad han.Så tror jag får köpa en till så han kan förgylla stunderna i husbilen. Sa det till honom då utbrast han: Men då vill jag ha en dekal med Ubbes turnebuss på bilen.Hmmm....Ytterligare ett julklappstips! Faans ju en länk här med dekalbeställning.Inte klokt va bra den här klubben är? Ler!
Ler bara ler,lite kul verkar han tycka det ska bli i alla fall även om han inte är lika tänd som jag är på höståkande.
Ha en skön lördagkväll!
Marina och klinkande Ubbe.

Toppen