• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gjutarnatta

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Vill tipsa er om ett evenemang i Gnosjö.
Den 16/11 på Hyltens industrimuseum kommer Gjutarnatta att gå av stapeln.
Fabriken är i full drift och man gjuter då mässingsgods som tillexempel klockor och dylikt, detta vill jag verkligen rekommendera till er alla, det är som att förflyttas tillbaka i tiden till när farfar var ung.
Evenemanget börjar kl 17.30 och jag tror det stänger 22.00, kommer tillbaka med mer exakt info om tiden när det är slut.
Det bästa av allt är att kommunens ställplats för husbilar ligger 50m från museet, plats för 15-20 husbilar med sjöutsikt.
Finns ingen service på ställplatsen men kostar å andra sidan inte något, själv kommer jag definitivt att vara där.
Mer info under turistinformation och evenemang på kommunens hemsida, under veckan kommer mer info om Gjutarnatta läggas upp på Hyltens egen hemsida.
Hoppas vi ses där :).
www.gnosjo.se

Senast ändrad:

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Gjutarnatta

Jag kommer dit med några kompisar, dock inte med husbil då det är arbete dagen efter som gäller.
Har dessutom bara en mil hem därifrån, så det är inte riktigt lönt heller.
Har upptäckt att vi angivit fel plats i gps angivelsen, rätt plats ligger 25m efter angiven plats vi uppgett här i Hbk.
Är lätt att hitta då kommunen satt upp en skylt med husbil på vid infarten.

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Har ni inget för er imorgon kväll så är detta ett mycket kul och intressant evenemang, hoppas få se några av er där :).

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Gokväll

Vill också tacka för ett bra tips, mycke intressant å se på i den gamla bruksmiljön.
Ställplatsen var stängd när jag kom , men det ordnade sig bra ändå, står på kyrkparkeringen inatt tillsammans med Rolf o Monika (tack för trevligt sällskap i kväll).
Såg aldrig till jeepkungen, men förmodar att han var i faggorna.
Detta event kan varmt rekomenderas.

Hejs

Claes 105

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Morning Claes!
Tack själv för trevligt sällskap. Eftersom Du tydligen sov gott när vi for så säger vi Hej då så här. Hoppas vi träffs snart igen och hälsa lilla frugan!

Rolf och Monica:bye:

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Kom själv dit vid 17.30 och fick se att det satt ett avspärrningsband vid infarten till ställplatsen, kollade med funktionärerna på plats och fick då veta att man tänkte använda ställplatsen till parkering under kvällen.
Tydligen en infomiss från ansvariga, jag påtalade då att detta var kommunens ställplats och jag visste att det skulle komma några husbilar som skulle övernatta.
Man lovade då att om det kom någon husbil skulle man släppa in dom på ställplatsen men jag förmodar att ni kom tidigare än så, hoppas det gick bra att stå vid kyrkan för er.
Själv var jag kvar till 19.30 innan jag åkte hem, finns ju fantastiskt mycket roliga maskiner att titta på.
Till nästa år kanske det går att locka lite fler klubbkompisar dit, det är ett fantastiskt trevligt arrangemang.

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Kom själv dit vid 17.30 och fick se att det satt ett avspärrningsband vid infarten till ställplatsen, kollade med funktionärerna på plats och fick då veta att man tänkte använda ställplatsen till parkering under kvällen.
Tydligen en infomiss från ansvariga, jag påtalade då att detta var kommunens ställplats och jag visste att det skulle komma några husbilar som skulle övernatta.
Man lovade då att om det kom någon husbil skulle man släppa in dom på ställplatsen men jag förmodar att ni kom tidigare än så, hoppas det gick bra att stå vid kyrkan för er.
Själv var jag kvar till 19.30 innan jag åkte hem, finns ju fantastiskt mycket roliga maskiner att titta på.
Till nästa år kanske det går att locka lite fler klubbkompisar dit, det är ett fantastiskt trevligt arrangemang.

Inga problem. Vi fick ju en skön kvällspromenad på så vis.
Vwet att Du gör allt för att ordna på bästa sätt för oss men vi får ju ta lite ansvar själva också och inte förvänta oss att bli serverade hela tiden.
Vi är jättenöjda med onsdagskvällen.
Böir nog ett besök på Marieholms julmarknad också i samband med Hjurbordsträffen

Toppen