• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gislaveds ställplats

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Har invaderats av personer som brukar sitta utanför affärer och tigga.Tråkigt
Nu får man beställa coden till toa/dusch.Det gjorde vi men att komma
till detta område är stört omöjligt för alla dessa löser av varandra
och grisigt är det.
HaDe Hasse

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025
Sv: Gislaveds ställplats

Ställplatsen är stor och man kan ställa längt bort från tiggarna. Gick förbi i tisdags och då var det två bilar där på förmiddagen och lite skräp runt dessa. Skulle inte hindra mig från att stå där.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Ställplatsen är stor och man kan ställa längt bort från tiggarna. Gick förbi i tisdags och då var det två bilar där på förmiddagen och lite skräp runt dessa. Skulle inte hindra mig från att stå där.

Nu var det inte storleken på platsen jag menade utan att dessa
personer ockuperar toa/dusch byggnaden.
Står där nu.I går kväll stog det 6 bilar här och alla skulle in i byggnaden.
Nu på morgonen är det 1 bil kvar för dom är antagligen ute på sina
jobb.

HaDe Hasse

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Stannar aldrig på platser där dessa håller till. I fjol stannade vi på en sådan plats och det dröjde inte länge förrän de var och ryckte i luckorna på bilen, de hade inte uppmärksammat att vi var kvar i bilen. Hundarna reagerade direkt så de sprang snabbt därifrån. Men det var helt klart att de var ute för att stjäla.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Stannar aldrig på platser där dessa håller till. I fjol stannade vi på en sådan plats och det dröjde inte länge förrän de var och ryckte i luckorna på bilen, de hade inte uppmärksammat att vi var kvar i bilen. Hundarna reagerade direkt så de sprang snabbt därifrån. Men det var helt klart att de var ute för att stjäla.

Nu tror jag inte att dessa personer är ute efter att stjäla
men dom ockuperar byggnaden med toa dusch.
Jag har köpt coden för att komma in dit för besök.
Men det är kö av dessa personer och skitigt är det
efter hela släktet varit där så vi använder det vi har i HB.
HaDe Hasse

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Bra Hasse! Din toa vet du vem ju som skitat ner:)

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Nu tror jag inte att dessa personer är ute efter att stjäla

Vad skulle det annars vara för anledning? At börja rycka i luckorna på en främmande husbil gör man inte med ärliga avsikter. Jag var ute för samma sak med motorcykeln, efter att ha lämnat den en kort stund med dessa personer på rastplatsen var båda låsbyglarna öppnade på packboxen. Nu var den i övrigt låst så de hann inte få upp den innan jag var tillbaka.
Nej, de här personerna har jag inget som helst förtroende för och alla ni som stannar på rastplatser eller parkeringar där de håller till så finns det all anledning att vara vaksamma.

F

F.d. 50078

Guest

:swoon:Vi var där förra veckan men efter att vi fick se griseriet vände vi å for vidare! Platsen är ju skyltat som Ställplatts för husbil så dom har väl svårt att följa Svenska regler? Jag skickade mail till kommunen och påtalade vad som hänt med deras i vanliga fall så trevliga Ställplatts ! Fick svar dan efter att dom mottagit mitt mail !

Toppen