• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Getteröns ställplats ( båthamnen)

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Getteröns ställplats ( båthamnen)

Jag håller med dej, men jag tycker inte att ställplatsen vid båtklubben var särskilt kul. Besvärligt bokningssystem där man skulle åka iväg för att boka plats, bara trevligt för de i främre ledet, grusplan, ganska rörigt runtomkring. Den behöver nog något år för att "sätta sig"? Platsen vid flygklubben kändes långtifrån färdig? :wideeyed:

Jag var där för några veckor sedan och stod i tredje raden på mitten. Ok utsikten var ibland skymd av andra husbilar men ändå trevligare än på en trång camping. I min rad var det gräs även om det var gult och torrt. Vad jag gillade var den fina attityd som båtklubbsfolket hade. De kom och frågade om vi hade förbättringsförslag och diskuterade vad de kunde förbättra.
Vad de sa var att det skulle röjas, Fixas flera toaletter och duschar samt ytterligare någon rad med platser. Allt dock beroende på bygglov som campingägaren tydligen var motståndare till. Att betala i automat tycker jag var ett bra upplägg då man ju kunde göra det när det passade under dagen. Att kunna komma och gå som man vill är ju en av friheterna med en ställplats. Flygklubbens plats är ju lågnivåservice med lägre pris. 150 dag ett men sedan 100 som stödmedlem i klubben. Den typen av platser är ju också efterfrågade av många.
Jag tycker det är positivt med stora platser med breda körvägar så jag gillar båtklubbens upplägg. Det blir nog flera besök dit. De skulle försöka att behålla första raden fri från båtar och hålla öppet så länge de hade gäster. Fint med åretruntplatser även om jag inte kör när det krävs vinterhjul och är salt på vägarna. :)

Toppen