• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Getteröns ställplats ( båthamnen)

Skogstuna

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
1455
Medlemskap
2025
Sv: Getteröns ställplats ( båthamnen)

Vi var där ett par nätter för några veckor sedan. Fick platsen längst ut närmast havet i första ledet. Så utifrån den placeringen var det två kanon dagar. Vi upplevde platsen som mycket bra. Ordning och reda, fina toaletter och dusch utrymmen. Vi åkte in till Varberg med Getterö båten, det var smidigt. En sak som man fick tänka på var att man inte kunde lösa ny plats biljett förrän efter lunch nästa dag. Detta verka ju inte så genomtänkt, biljetten löses i småbåtshamnen, det är en bit att gå dit. Men motion är ju inte fel:)

K

Kullas

Guest

Den har dom lyckats riktigt bra med fin service byggnad lätt att sig in till centrum med getteröbåtarna. Nära till fina bad. Och en kanon restaurang Stinas som använder närproducerade råvaror.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
En riktig toppenplats. Stora platser, el, dusch, toa, tvättmaskin, diskplats, wifi. Allt för 180 kr och mycket trevliga ställplatsvärdar. Skall tydligen byggas ut till nästa år. Vi trivdes så bra att vi blev kvar längre än planerat (6 dagar så nu blir jag säkert påhoppad) Detta är för mig årets ställplats :)

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Hej
En riktig toppenplats. Stora platser, el, dusch, toa, tvättmaskin, diskplats, wifi. Allt för 180 kr och mycket trevliga ställplatsvärdar. Skall tydligen byggas ut till nästa år. Vi trivdes så bra att vi blev kvar längre än planerat (6 dagar så nu blir jag säkert påhoppad) Detta är för mig årets ställplats :)

Ja det är klart du blir påhoppad när du ger 180 kr för en ställplats,lycka till

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Risken är väl att husbilarna tar in på Apelvikens camping efter 15/8 då priset går ner till 160:- med ACSI.
Anders

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Tror jag inte det har varit/är fullt tryck i sommar och absolut värt 20 kr mer även i höst. :)

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Hej

Fy Fan, 6 dagar...
Då måste den vara bra, tack för tipset.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det verkar vara en fin camping! Har dom bom så man kan känna sig säker om natten? Kanske skulle kolla någon gång. Men, har man sett Bockstensmannen, så har man!

Jappe

Senast ändrad:

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Enligt hamnvakten finns ingen tanke på att sänka priset i höst.Vi har också stått där i sommar och tycker den är bra men om man ska åka båten in till stan så blir priset 320:-/dygn.180:- för platsen +35:- enkel X2 pers = 140:-
Vi har haft en väldigt torr sommar och då har det varit okej att stå på grus,tids nog kommer regnet och då får vi se om det är lika populärt.Vi kommer oavsett att åka dit även framöver.
Anders

F

F.d. 25203

Guest

Ingen ställplats för mig, jag har toa, dusch och wifi i bilen.
Varför gå bort och skita när man kan skita hemma :)
Jag ser inte nyttan att betala för service jag inte utnyttjar.
Jag vill ha tömning, vatten och soptunna, och detta betalar jag gärna för, men inte 180kr.

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2025

Jag har för mig att dom turas om i båtklubben där med att gå nattvakt om jag inte är helt ute och cyklar.

Grusplanen sprutar dom med salt/vatten för att det inte ska damma alltför mycket..

För övrigt så funderar jag på hur länge dom kommer att ha öppet under hösten ? (placeras inte båtarna på den ytan när dom plockar upp dom? någon som vet?)

I hamnen i Centrum / Varberg kostar det 350:- per natt under högsäsong.
det är inte heller helt gratis, men då har man iofs centrum runt knuten.
Där brukar det vara fullt ändå om man kommer sent..
(kan jämföras med Karlskrona Centrum/hamnen där det kostar 180kr, men så är det ju alltid dyrast längs västkusten)

Tillgång och efterfrågan som styr antar jag..

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2025

Den var värd det. Campingen 500m bort tog 450 kr för samma service förutom att de har en hoppborg vilket jag klarar mig utan:)

Det var märkligt, när jag var på Campingen nu i helgen så tog dom från 90-180kr för ställplats.
(kanske var för att hoppborgen lyste med sin frånvaro) :wink:

Det märkliga är att ställplatserna för 180kr ligger inne på campingen, väldigt fina platser, stensatta på den ytan där bilen står med gräsmatta runt omkring.

Dom vanliga campingtomterna kostade 340:- per natt.
Märklig prissättning kan jag tycka,
Att dom som står mittemot eller vid sidan av, betalar nästan dubbelt för sina platser ? ? ?

(inte mej emot iofs) :)

Bilagor

• Bild Getterön.jpg
    Bild Getterön.jpg
    515 KB · Visningar: 7

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Där finns väl några platser utanför campingen vid receptionen.
Rätt tråkiga kan tänka mig att de är de som kostar minst.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag tycker nog inte att de är sämre än de på grusplanen vid båtklubben, förutom att det saknas sjöutsikt, men det har ju knappt alla vid båtklubben heller?!

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag gynnar nog gärna en båtklubb eller flygklubb istället för en sniken campingägare i SCR som gör allt för att motarbeta ställplatser som båt och flygklubben fixat. Den gubben är omvänd under galgen enligt min mening. Han ser oss nog helst på sina stora campingtomter a 450kr om han bara kunde tvinga oss dit.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag håller med dej, men jag tycker inte att ställplatsen vid båtklubben var särskilt kul. Besvärligt bokningssystem där man skulle åka iväg för att boka plats, bara trevligt för de i främre ledet, grusplan, ganska rörigt runtomkring. Den behöver nog något år för att "sätta sig"? Platsen vid flygklubben kändes långtifrån färdig? :wideeyed:

Toppen