• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

getterön varberg

T

Teddi

Guest
ute på hyppeln hade ja ett givande samtal om getterön, med nåra varbergsbor i båtar men boende där,, ,kommunal mark-så långt,,ingen toa eller tömning-färskvatten,,men där finns väldigt stora ytor,,
ock en handicap.förening som har toa-vatten, ianslutning till stället,,

också en stor nedlagd fotbollsplan som kan fungera,,
där skulle finnas en möjlighet att lösa detta på ett bra sätt ihop med denna förening,,ock då i samband med en avgift,,vilket inte va tidigare,ock då gynnar ett föreningsliv ock utbyte med detta,,
de finns väl nån medlem där nere som kan gräva lite i detta???,,

D:H:R:tror ja föreningen hette,,

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55376

Guest
Sv: getterön varberg

Hej
DHR=Döva och Hörselskadades Riksförbund ?
Där borde väl alla bidrag vara välkomna, så varför inte en ställplats
Låter bra
Gun

S

StorDansk

Guest

DHR är nog snarare De Handikappades Riksorganisation, eller mojligen Riksförbund.

Googlade lite!

"DHR är en organisation för personer med nedsatt rörelseförmåga. DHR är en demokratisk organisation, politiskt och religiöst obunden."

Står det, men med rätt typ av kontakt kan nog detta utvecklas till ett positivt samarbete:)

T

Teddi

Guest

jag fick tipset,,ja tror att de finns möjligheter att utveckla detta,vi har ju säkert kreativa medlemmar i varberg:p
ja tror också att denna förening som många andra har ett intresse av lite inkomster,,många gånger är ju dom ideella liksom denna förening,,ock kanske positiva till ett samarbete,,

hyppeln drog in 11tusen spänn per dag i denna så fina vecka,,med båtar o bilar,

,bua??
säkert lite till,,

förresten 138 makrillar idag:D:D

T

Teddi

Guest

i all p-bedrövelse så känns de gott att kunna meddela denna fångst:D men vi e inte ensamma,,
de finns hur mycke som helst makrill alltså,,inte ställplatser,,:p

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Hej vad betyder detta?
Om jag tyder det rätt så är det översta märket ett lokaliseringsmärke som hänvisar till serviceanläggning för husbilar. Detta är överstruket alltså är anläggningen tillfälligt ur funktion. Nästa är ett påbudsmärke som anger att endast personbilar har tillträde. Den vita skylten med svart pil vet jag ej vad den skall betyda. Inget av dessa märken hittas i vägmärkesförordningen. Den enda giltiga skylten är förbjuden färdriktning.
Lasse

Kan ev betyda att skylten om förbjuden färdriktning endast gäller personbilar???

Bilagor

• varberg.jpg
    varberg.jpg
    14,5 KB · Visningar: 825
Senast ändrad:
F

F.d. 50042

Guest

Varbergs kommun vill återigen inte ha husbilar som gästar deras stad!

Den nya sk ställplatsen vid naturrum är ju ett hån mot oss! Vid fel vind, nästan

alltid luktar det apa för att inte säga s-k från reningsverket på andra sidan

gatan. Nu har jag inte varit nere på plats på ett par veckor, men elen fungerar

sporadiskt på några platser. Nej adjö Varberg, ni får skaffa inkomster från

något annat håll.

Bosse

Göran&Maritha

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
4043
Medlemskap
2024

Håller med föregående

Vi var på ställplatsen mellan torsdag-fredag förra veckan och lukten var inte nådig.
Att äta frukost ute på fredags morgon var inte att tänka på.

Detta och att vi plus 5-6 st besökare inte kunde ladda elstolparna med pengar trots betalning gjorde att vi lämnade Varberg på fredagen.

Synd

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Hej vad betyder detta?
Om jag tyder det rätt så är det översta märket ett lokaliseringsmärke som hänvisar till serviceanläggning för husbilar. Detta är överstruket alltså är anläggningen tillfälligt ur funktion. Nästa är ett påbudsmärke som anger att endast personbilar har tillträde. Den vita skylten med svart pil vet jag ej vad den skall betyda. Inget av dessa märken hittas i vägmärkesförordningen. Den enda giltiga skylten är förbjuden färdriktning.
Lasse

Kan ev betyda att skylten om förbjuden färdriktning endast gäller personbilar???

Regelvidrig skyltning , här borde styrelsen reagera precis som i Helsingborg.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Den vita skylten betyder att vid skyltens placering börjar parkeringsytan.

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Problemet är bl.a att ingen skylt talar om vad tilläggsskyltarna har för betydelse. Det finns ingen p-skylt så det kan inte vara en parkering.
Lasse

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Vägen till vänster om skylten är enkelriktad.

P-skylten saknas, men antagligen menar man att personbilar kan parkera till höger om skylten.

Husbilsskylten gäller inte (är inte laglig) om marken ägs av kommunen, annars avser den att husbilar ej är önksvärda/förbjudna att parkera på platsen.

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

En förbudsskylt är alltid röd, gul och svart. Husbilskylten ovan är innebär inte förbud.
Lasse

Toppen