• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gett upp

F

F.d. 51386

Guest
Nä, nu ger jag upp. Vårt EBL 99 block har fått fel nr 2 och jag hittar inte vart felet är någonstans. Fel nr 1 är diod som brunnit men kopplat förbi den och istället satt dit en manuell brytare (blocket släppte inte på el till bodel)

Fel nr 2 som jag inte hittar är det gamla vanliga, laddar inte bodelsbatteriet och kylen går inte via generatorn. Däremot fungerar allt som det ska på 230v.

Det är inget "yttre" fel, problemet ligger i blocket men kan inte komma på vad det är, och med två befintliga fel känns det nästan bättre att skaffa en ny istället för att bråka med den gamla.

Har hittat utbytes i England för 250£ + frakt.

Min fråga till er andra, känner ni till någon i Sverige, eller annan som har bättre priser på nya eller utbytes block?

HelgeM

HBK Medlem
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
66
Medlemskap
2025
Sv: Gett upp

Hej, jag skickade in min EBL 99 till tillverkaren i Tyskland för reparation, laddningen fungerade inte och jag fann ett kretskort mer eller mindre sönderbränt när jag öppnade lådan, reparationen kostade ca 1250 kr med tysk moms och frakt hem.

Mv. H // HelgeM

Toppen