• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gett upp

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025
Då jag och hustrun bestämt oss för att sluta bo i husbil har jag panikbehov av en lägenhet i Väröbacka-Varbergsträffen, hur hittar man alla privata husägare som hyr ut lägenheter, har någon tipps om detta?
Måste man åka och leta personligen?
Jag försöker ju nu sälja vår husbil och det måste ju klaffa med lägenhet annars har vi kanske ingenstans att bo plötsligt.
Finns det någon förmedling av privata lägenheter?
Alla tipps mottages tacksamt.
MVH KEJO

T

Teddi

Guest
Sv: Gett upp

Då jag och hustrun bestämt oss för att sluta bo i husbil har jag panikbehov av en lägenhet i Väröbacka-Varbergsträffen, hur hittar man alla privata husägare som hyr ut lägenheter, har någon tipps om detta?
Måste man åka och leta personligen?
Jag försöker ju nu sälja vår husbil och det måste ju klaffa med lägenhet annars har vi kanske ingenstans att bo plötsligt.
Finns det någon förmedling av privata lägenheter?
Alla tipps mottages tacksamt.
MVH KEJO

ska kolla med frugan när hon kommer hem,,i så fall kan ni bo i vårat hus tills ni har fått tag i nåt annat,,onsala-kungsbacka,,,,teddi,,

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025

Jag håller verkligen med, har fått massor av tipps, tack för detta.
Det är dock "ingen ko på isen" ännu, behöver få husbilen såld först men tack alla för era tipps.
Denna klubben är underbar.
MVH KEJO

T

Teddi

Guest

hallå kejo,,hittar du nåt annat boende så får du gärna ställa husbilen hos mej tills du får den såld,,ifall du inte har nån plats,,i annat fall finns de plats över i minst tre mån,,till nån annan medlem,,med julatäcke,,vatten o el,,de känns gott med lite aktivitet på tomten samtidigt e,,de ganska lätt att bjuda på sej själv i denna förening måste ja säga,,de har ja själv fått tillbaka många gånger om:) de e bara o ringa,,teddi,,

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

hallå kejo,,hittar du nåt annat boende så får du gärna ställa husbilen hos mej tills du får den såld,,ifall du inte har nån plats,,i annat fall finns de plats över i minst tre mån,,till nån annan medlem,,med julatäcke,,vatten o el,,de känns gott med lite aktivitet på tomten samtidigt e,,de ganska lätt att bjuda på sej själv i denna förening måste ja säga,,de har ja själv fått tillbaka många gånger om:) de e bara o ringa,,teddi,,

Ojojoj...Vilken kille du är Teddi!

Jag lyfter igen på skepparmössan!

All heder åt dig!:)

Ha det gott!

Thomas

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024

Hej jag blir nyfiken läste all om dina bestyr när ni skulle flytta ut i husbilen. var ni skulle få posten m m. Vad är det som gjort att ni nu vill sälja bilen och letar lägenhet?

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025

Morning
Har lite svårt att redogöra för alla händelser som fått mig till detta beslut, om vi träffas skall jag gärna berätta för dig.
MVH KEJO

F

F.d. 52945

Guest

Jag vet inte vad din anledning är att "bryta upp" från permanent-husbilsboendet Kejo, men för vår egen del skulle vi aldrig vilja bo permanent i husbilen, vi gjorde det i 7 månader under tiden vår lägenhet renoverades och under de förutsättningarna var det väl ok, jag menar vi visste att det bara skulle bli denna perioden och sedan slut.
Vi har en Burstner Ixeo 664 en s.k "mellanstor bil" den är för liten att bo permanent i tycker vi, det blir lätt stökigt och allt måste komprimeras och stuvas undan annars blir det lätt oordning och med det följer uppgivenhet.

Kanske det är lättare om man hade bott i ett konstant varmt land och kunnat vistas ute en stor del av dagen, nåväl vi älskar annars husbilslivet till 100% och åker ut på helger och semester så mycket vi bara kan och träffar hela tiden nya och interssanta människor.

En sak som vi kunde konstatera med vårt boende i husbilen som varade från augusti-april var att vår husbil klarade vinterkylan galant fast det är luftburen värme, vi frös inte en enda gång fast att termometern kröp ner en bit under -20 grader emellanåt Trumans panna med elpatron har varit jättebra.

Kejo...kommer du/ni inte att sakna "spontan" campandet nu när ni tänker göra av med er fina husbil..el. tänker ni köpa någon mindre husbil?

Ha de bra, hoppas att det löser sig för er på bästa sätt!:rolleyes:

//Pilot

Toppen