• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Genom Österike

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Har en kompis som funderar på om han kan åka genom Österike och köpa Gobox vid gränsen Han har en tung husbil på 6700kg och skall bara åka igenom. Han skulle behöva några råd från proffsen på Husbilsklubben.

Senast ändrad:
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Genom Österike

Går att köpa Go-box vid gränsen på en tapp. Finns skyltar vid vägen söm talar om att det finns att köpa. Regbevis behöver man ha med.:yes:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Körde genom Österrike igår. Köpte Gobox strax innan gränsen, på den tyska sidan.

Vår bil, 5 ton, 3axlar kostade 75 Euros + 5 Euros i deposit för boxen.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Är det inte 75 Euros + 5 Euros i deposit för boxen samt 30 cent per körd kilometer på motorvägen?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Är det inte 75 Euros + 5 Euros i deposit för boxen samt 30 cent per körd kilometer på motorvägen?

Tror att vi betalade korrekt, dvs 75 Euros. Boxen fungerade som den skulle, sista två gångerna vi passerade en avläsning pep den 2 gånger, dvs, det förbetalda beloppet höll på att ta slut.

Vi lämnade aldrig tillbaka boxen, för att få tillbaka depositionen och ev kredit på vägavgiften.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Måste man köra motorväg genom Österike?Vi har en bil på 5 ton och kör aldrig motorväg.Det finns utmärkta landsvägar både genom östra och västra Ö-rike.Dessutom mycket vackrare.
Anders.B

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Risken är att man dribblar sgi upp på en betalväg. Missar man något kostar det skjortan. Rundar hela Österrike så gott det går. Det går.
:rolleyes:

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Jag lämnar alltid tillbaks Goboxen när jag lämnar Österike, sist körde vi in Villach och ut vid Salzburg fick tillbaks 25 euro (av dom 80 ink dep som vi betalade när vi körde in) finns ingen anledning att låta Österikarna lån våra pengar tills nästa gång. Kolla på kvittona, vi får alltid skicka (maila/faxa) kopia på COC dokumentet eftersom Euro-klass (avgasklass) inte är nämnd i mitt svenska regbevis. Nyare bilar har Euro-klass i regbeviset, tror jag

Toppen