• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generalagenten för Fiat upphör.

kjeva

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2025
Sv: Generalagenten för Fiat upphör.

Om vi återgår till Fiats agentur så kan jag meddela att i dagsläget är det 6 - 10 intressenter som vill överta den.

Kjell

I

Iveco 35

Guest

Tänk så smutskastad som Fiat har blivit och ändå så många intrenssenter "konstigt" en som tycker om sin Fiat. Olle.:twitcy:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Ja, MC-Louis och andra, det är nog så att antalet fel som figurerar här på sidan antagligen står i någorlunda propotion till antalet bilar av respektive märke. Jag har en känsla av att kvaliten är ungefär densamma och att det smyger in måndagsexemplar både här och där. Ibland blandas det också friskt mellan chassi och påbyggnad där chassitillverkaren får klä skott för fel som kanske gjorts av påbyggaren.

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025

Att så många som ett tiotal skulle vara intresserade av att överta generalagenturen för Fiat tvivlar jag på.Men det är klart att reservdelssidan måste vara en guldgruva även på lång sikt.

F

F.d. 55256

Guest

Har haft tre husbilar med Fiatmotor, en gammal Arca med 20000 mil på mätaren. En Knaus som gått 5000 mil när jag bytte bort den mot den vi kör nu. Nu har vi kört ca 3000 mil med den senaste. På de 6 år vi kört Fiat är det enda som hänt att vi bytt generator en gång. Har varit noga med koll av oljor och övrig service och eftersom det är semester när vi är ute kör vi ganska stillsamt. Så jag har bara bra erfarenhet av Fiat.
Ove.G

F

F.d. 29908

Guest

Verkar som att OOB ska fortsätta som generalaggent till 2010, enligt Fiat-klubbens forum. sedan ska tydligen FIAT S.P.A gå in, och vill nog till att det blir ordning på torpet eftersom Posten ska köpa 2700 bilar under 3 år. Detta avtal är gjort via FIAT S.P.A Italien, alltså inte via Sverige.

Svenska FIAT-klubben - Ny importr efter OOB?

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Blir de bilarna klassade som piratimporeterade då med alla problem som de för med sig? ;)

EssoJ

S

suneAl

Guest

När det gäller FIAT i Sverige kan vi vara lugna.
Italienska Bil kommer att ha FIAT agenturen t.o.m. Mars 2010, där efter kommer troligt vis FIAT överta agenturen själv via ett dotterbolag i Sverige. Detta tar sin tid innan alla bitar är på plats Personal, Lokaler, Avtal med samtliga Återförsäljare etc. så den 1 april är det säkert klart. De kanske övertar Italienska Bil, vem vet utom de lärde.
Skall man leverera flera tusen FIAT Bilar till Posten AB, bara det talar sitt klara språk.

Det vara likadant när Renault sa upp avtalet med Volvo PV.

Förstår inte varför man tjafsar om detta, tala med folk på Italienska Bil "Roger Carlsson" så får ni raka och klara besked.

Häls 571

:mcride:

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025

I Finland så har Fiatfabriken sagt upp avtalet med Delta Motor så framtiden är också oviss
här!:confused:
Tom

S

suneAl

Guest

Detta innebär att FIAT kommer att göra en NORDISK lösning av GENERALAGENTUREN.

Kollade på Delta-Motors hemsida där skriver man att FIAT har sagt upp GENERALAGENTUREN men Delta-Motor fortsätter att serva och sälja FIAT Groups fordon i fortsättningen.

Så det är nog en hel översyn av GENERALAGENTUREN i HELA NORDEN.

Mercedes har också sin GENERALAGENT i Danmark för NORDEN, därav kunde VEHO "tidigare Generalagent i Finland" öppna försäljning & service i Stockholm.

Det kan bli att Generalagenten placeras i Danmark för i Danmark är FIAT starka.

PS! Liknande som Dethleffs har för sina Husvagnar och Husbilar DS!

Häls 571

:mcride:

Senast ändrad:
Toppen