• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generalagent Fiat

Zodiac

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2025
Nu har vi fått tag på plåten, för högre tjänstevikt + göra om till PB2 för att kunna göra den där omtypningen., men det tekniska intyget saknas än nu, eftersom Italienska bil ab har tydligen gått omkull eller deras avtal har inte förlängts men i a f efter många om men så har en ny eller kommer att ta över för Fiat, dom håller på att göra om för fullt, men...
har fått av dom nya ett nr till danmark som har den biten ännu.
Så imorgon skall jag ringa till Danmark och försöka förstå danska *suck:wideeyed:

Camilla

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025
Sv: Generalagent Fiat

Menar du plåten som finns i motorrummet. Ska du byta den till den högre vikten?. När vi höjde vikten till 3850 kg på vår FIAT/Dethleffs för några veckor sedan så gick det bra, enligt bilprovningen, att jag stansade in den nya vikten på den befintliga plåten.
Lennart

Zodiac

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2025

Var tvugen att köpa den där fb plåten från Burstner obilprovningen dessutom att vi var också tvugen att ha det tekniska intyget
Camilla

F

F.d. 25098

Guest

Man blir så trött.

Står på min skylt 2000kg bakaxel, 1850kg framaxel, totalvikt 3500kg.

Varför skall det vara sådana problem att få 3850kg som totalvikt??????

Peter:wall:.

Leif C

HBK Medlem
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
4652
Medlemskap
2025

Hej!

Fiat Ducato 2,5 Maxi -95
Så här enkelt kan det vara!
Efter besked att det skulle vara Ok. att "väga upp" bilen åkte jag till bilprovningen i Östersund.
Kontrollen gjordes på parkeringsplatsen, besiktningsmannen tittade på tre saker:
Chassinummer, mätarställning och tillverkningsskylten, (alltså inte skylten som anger vikten, det står fortfarande totalvikt 3500 kg). Inget tal om skylt med totalvikt, ingen vägning gjordes.

Totalkostnad för uppvägning 890,-

Leif C

Zodiac

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2025

Ja tänk att det kan vaså olika mellan bilprovningar :wall:

Camilla

F

F.d. 25098

Guest

Hej!

Fiat Ducato 2,5 Maxi -95
Så här enkelt kan det vara!
Efter besked att det skulle vara Ok. att "väga upp" bilen åkte jag till bilprovningen i Östersund.
Kontrollen gjordes på parkeringsplatsen, besiktningsmannen tittade på tre saker:
Chassinummer, mätarställning och tillverkningsskylten, (alltså inte skylten som anger vikten, det står fortfarande totalvikt 3500 kg). Inget tal om skylt med totalvikt, ingen vägning gjordes.

Totalkostnad för uppvägning 890,-

Leif C

Jädrans!!!

paserade Östersund i förra veckan.

Peter.

Zodiac

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2025

Så här har det gått hiitills...
Generalagenten i Sverige, var inte officiellt tydligen ännu och kunde inte ta och fixa Tekniska intyget, men fick ett nummer till Danmark till en Mikael Jensen...
ringde men försent, vad jag tolka den danska rösten (telesvararen) ej anträffbar sem eller nått dittåt
får ringa efter semestern i stället hmmm:)

Toppen