• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gdansk till Kroatien, Split

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Gdansk till Kroatien, Split

Massor med camper vid kusten. Gdansk kan vara knepig att komma ut ur,
rekomenderar "TRANSIT", något längre men utan byar och rödljus.

De stora vägarna är, numera, renoverade med "Bryssel-pengar".
"Moto-cross" hittar du på lokala smågator, tji vägbeläggning!

Polen befinner sig i barnskorna vad gäller webb-reklam. Camping finns "nånstans" vid varje större stad. Titta efter "AGROTURISTIKA" som är
olika lantbrukare som erbjuder camping, t.o.m. hotellrum.

Språket är ett problem i Polen, det är mellersta tonåringarna som kan
engelska. Äldre pensionärer minns kanske sin engelska, tyska eller franska,
men dessa peroner är numera sällsynta.

Trevlig resa!

F

F.d. 17941

Guest

Vägarnas standard varierar kraftigt liksom camping platsera , och allemansrätten finns inte , så kolla med markägaren om du står " lite avsides "
På vägen ner genom Polen så har ni massor med sevärdheter att titta efter , arkitekttur , gruvor , läger , resturanger , titta lite extra på alla vackra slott, ja det finns massor att titta på , tar ni det lung , blir det billigast också !
Trevlig resa !
Lasse :)

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Vägarnas standard varierar kraftigt liksom camping platsera , och allemansrätten finns inte , så kolla med markägaren om du står " lite avsides "

Jag tror inte man kan åberopa allemansrätten någonstans när du parkerat din husbil. Allemansrätten ger dig möjlighet att vistas i skog och mark, plocka bär och blommor samt, som jag tolkat det, tälta en natt.

Kör du av vägen med din husbil är det förmodligen terrängkörning som inte har något att göra med allemansrätten

F

F.d. 17941

Guest

Håkand
Frågan var INTE allemansrätten ,( fö skrev jag att den INTE finns så det var inget jag ÅBEROPADE ) utan färdvägar och standard på dem i Polen , du kanske har kunskap om detta ?? Delge ,oss dem i stället!

Senast redigerad av en moderator:
Toppen