• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gatuparkering

F

F.d. 1245

Guest
Är ny på det här och min första husbil är inte inköpt ännu, men det blir till våren.
Läser tråd efter tråd om tips var man kan ställa sin husbil och då slår mig frågan, har inte läst någonstans om att man helt enkelt parkerar på gatan som vilken bil som helst, eller får man inte det?

K & P Express

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2025
Sv: Gatuparkering

Mycket beror på hur lång husbilen är när man parkerar.
Vi har en relativt lång bil, ca. 8.40 meter. Om det är markerade p-platser längst med gatan ställer jag mig mitten och löser två biljetter, är det inte markerade platser löser jag en biljett.
Detta har fungerat bra för oss.
Med ovan menar jag när vi är ute och åker, när vi inte är ute har bilen en uppställningsplats med el där den står till vardags.

Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Parkerar som vanlig bil , samma regler. Svensk normalparkering är 24 timmar dubbelt på helg. Så skall man ha den nyköpta husbilen på gatan ....så blir det ett jäkla flyttande.
Bilar mår inte bra av dagliga småturer. Därför ordnar de flesta en mer permanent oftast köpt parkeringsplats!

F

F.d. 1245

Guest

Bilen jag sneglar på är en Hymer car 322 på 6 meter. Vill ha den på gatan där jag bor i Stockholm. Boendeparkering 600:- månad och man behöver bara flytta den några timmar varje tisdag då det är städdag.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Detta låter som en god lösning , är det trångt av säkerhetsskäl så brukar jag fälla
in Fiats stora backspeglar.

Toppen