• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasoltank

Anki o Claes 950

FD HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
950
Medlemskap
2022
Har varit på Karshams gasol och fått installerat fast tank (gasoltub p11)
invändigt uttag för påfyllning kostnad 4825 kr. Medföljer 4st adaptrar för
fyllning i Tyskland, Spanien, Holland Frankrike går till de flesta länder inom eu.
Har kvar en lös p11 tub som reserv. Hoppas att utlandsresan blir problemfri.

Willy

FD HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
164
Medlemskap
2023
Sv: gasoltank

Kan också instämma att det är smidigt och bekvämt. Hålla på med att skruva av och på tuberna och ibland i trånga utrymmen blir man bara trött av. Enkelt att fylla på, kan nästan jämföras med att tanka diesel. Dessutom växer antalet LPG-stationer i Europa och de finns på mackarna som en "vanlig" pump bredvid de andra pumparna. Det blir också ofta billigare att köpa gasol på detta sättet om man reser lite längre. Söker man på nätet kan man hitta både karta och förteckning var LPG-stationerna finns.

Kan också rekommendera Karlshamns Gasol. Henrik är duktig och noggrann och han har bra priser.

/Willy

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Har varit på Karshams gasol och fått installerat fast tank (gasoltub p11)
invändigt uttag för påfyllning kostnad 4825 kr. Medföljer 4st adaptrar för
fyllning i Tyskland, Spanien, Holland Frankrike går till de flesta länder inom eu.
Har kvar en lös p11 tub som reserv. Hoppas att utlandsresan blir problemfri.

Har oxå installerat en påfyllningsbar P11 i husbilen. Betalade med adaptrar för Europa 1650 kr. Väl värt dom pengarna när man kan fylla själv och betala för den gasol som går i flaskan. (LPG gas)

JOE

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Samma här. Var i Halmstad och såg två husbilar på parkeringen som stod o mucklade. Nyfiken som jag är var jag tvungen att kolla. Den ena var Gasolgurun från Karlshamn. Givetvis hade jag en påfyllflaska innan vi skiljdes..

/M

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Ett litet påpekande/rekommendation!
I en del länder får man inte fylla LPG själv vid tappstationen, bl.a. Italien, Grekland, m.fl. Här kan man råka ut för att de vägrar att fylla flaskan när man öppnar dörren till gasolskåpet, lösa flaskar blir personalen t.o.m. nervösa av!
Se till att du har en utvändig påfyllningsanslutning. Öppna inte gasolskåpsdörren! Gäller särskild Italien men även i Holland kommer reglerna när som helst att ändras!
Julian

Toppen