• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stig G

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Örebro
HBK-Nr
37314
Medlemskap
2024
Hej! I förra veckan fyllde/bytte en P10 komposit mot en ny på Svetshuset i Örebro och det kostade mig 350 Sek. Idag när jag hade ett ärende till Rusta men ej för att köpa gasol! På deras sk gasolförvaring satt en skylt att det kostade 499 att fylla/byta en komposittub. Lite väl stor differens mellan dessa säljande företag.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej! I förra veckan fyllde/bytte en P10 komposit mot en ny på Svetshuset i Örebro och det kostade mig 350 Sek. Idag när jag hade ett ärende till Rusta men ej för att köpa gasol! På deras sk gasolförvaring satt en skylt att det kostade 499 att fylla/byta en komposittub. Lite väl stor differens mellan dessa säljande företag.

Vi har en fri marknad, prissättningen är fri.
 

Stefan Nordberg

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
30824
Medlemskap
2024
Ja, man kan ju undra.
Här nere i Spanien betalar vi 13,98 € (160kr) för byte av en 11 kg propan på BP macken
Det är riktigt bra pris. Gäller det BP's tuber eller även för oss som har Repsol's röda 11 kg's Propan-tuber ?
Vissa tar både 19 och 20 Euro härikring Murcia-kusten. (Bytte sist i Nerja-trakten för 14,95)

MEN, för er alla med Svenska gasoltuber har vi nu fått veta att Anibal-macken i Aguílas EJ längre av myndigheterna får fylla svenska tuber,
fr 11/3 -24.
(Men å andra sidan vet vi ju inte vilken typ av gas de har fyllt med så, .....)

Någon som vet om man fortfarande kan fylla svenska tuber hos Pola Gas i Santa Pola ? Och/eller andra spanska gasfyllare ?
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
I spanien används ju gas till värme och varmvatten i många bostäder priset är styrt av staten har jag fått höra, när jag åkte från bahia tog man 14.50 för att byta en spansk flaska, en del bytte sina flaskor på macken utanför till något lägre pris, var ju en del arbete att sköta det hela för campingen. En del har ju fasta Lpg flaskor men har oftast en bytesflaska också efter att man boat in sej på campingen och inte vill köra iväg och fylla. Frågan kom upp i januari och vad jag vet så fick man fylla svenska flaskor. Vad orsaken är varför man inte fick fylla svenska flaskor beror på är svårt att veta om det är rent tekniska orsaker eller skattetekniska skäl. Tror man för bok över alla flaskor som är inhemska, sen kan ju det bli skatteflykt om man fyller andra flaskor bara spekulation. Men ligger man länge eller stannar länge i spanien kan man ju hyra en flaska på deposition sen när man kör hem får man tillbaka pengarna när man lämnar tillbaka. Om man har en svensk flaska som går ut kan man ju ta med den spanska hem och köra med den går ju att fylla i sverige vilket jag gjort.
Det höga priset är lite märkligt eftersom propan är ett väldigt rent och miljövänligt bränsle. Borde vara mycket lägre skatt eftersom det höjer gasolen till orimligt höga nivåer.
I Finspång gör man av med mycket gasol kommer gasolbilar utan för mitt hus det används till att torka målad plåt i en jättestor maskin undrar hur mycket de betalar antar att det går åt flera gasolflaskor i minuten.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
509
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
På Gasol Göteborg tar man 32 kr/kilo för att fylla flaskor av olika slag. Är nog det billigaste jag hittat i Västsverige. Har man någon extraflaska kan man ju alltid fylla på vid besök i Göteborg även utan husbil!
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Det är riktigt bra pris. Gäller det BP's tuber eller även för oss som har Repsol's röda 11 kg's Propan-tuber ?
Vissa tar både 19 och 20 Euro härikring Murcia-kusten. (Bytte sist i Nerja-trakten för 14,95)

MEN, för er alla med Svenska gasoltuber har vi nu fått veta att Anibal-macken i Aguílas EJ längre av myndigheterna får fylla svenska tuber,
fr 11/3 -24.
(Men å andra sidan vet vi ju inte vilken typ av gas de har fyllt med så, .....)

Någon som vet om man fortfarande kan fylla svenska tuber hos Pola Gas i Santa Pola ? Och/eller andra spanska gasfyllare ?

Hej

Mitt inlägg var menat som en fundering på varför det ska skilja så mycket i pris mellan olika länder.
- Svaret på din fråga är ja, det är Repsolflaskor. Priset höjdes för någon månad sedan från 13.35€
9477BBC4-301D-4DD3-A0C2-64B013CAE575.jpeg
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
När fick du betala det sist? Enligt deras hemsida tar de 389 kr för PK10.
Förra veckan i Vellinge.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen