• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser i Umeå?

F

F.d. 55521

Guest
Är det någon som har koll på prisbilden på gasol i Umeå?
2014 Var det BW som hade bästa priserna, har de kvar dem?

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: Gasolpriser i Umeå?

Hallå Matz.
Tror att BW fortfarande har det bästa priset häruppe 329 kr P11.
Får väl många svar från söderfolket som tycker detta priset är
jättedyrt men det bara är så. Häggen

F

F.d. 50609

Guest

Visst är gasol/lpg oftast billigare söderut, i Göteborg tankar jag för ca 20 kr kilot, och förra veckan i Thailand kostade gasol/lpg ungefär 8,40 kr /kg.
men då tillkommer transporten :) Rusta i Partille tog för en PC 10 ,2014, & det tyckte dom var billigt...
329kr är väl inte så tokigt, tycker inte att det går att jämföra priser så, man måste se till sina lokala förutsättningar.

F

F.d. 50609

Guest

exakt är svårt , men lokal konkurrens är nog den största faktorn, du väljer att missförstå mig, synd...
men om du tycker att 329kr är orimligt, så starta bara egen försäljning, det är inte alls svårt att registrera företag, söka nödvändiga tillstånd, fler än jag skulle bli lycklig om du startade en gasol depå i Umeå, & erbjuder Gasol/Lpg/Motorgas till lägre priser än vad som idag är kända, gärna möjlighet till att fylla fasta tankar, Sundsvall och Piteå är dom alternativen vi har när vi besöker Norrland. ( mina gamla hemtrakter).

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Tror inte att jag missförstår dig. Gasolpriserna har trots allt gått ner senaste åren här uppe i norr så 329 kr för en p 11 är inte helt fel och ställde bara frågan varför det ändå skiljer en hel del på priset. Häggen i Umeå

Toppen