• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpris Burg

F

F.d. 53498

Guest
Sv: Gasolpris Burg

Vi betalade 31 E för att fylla 21 kg gas. Det var den 25 oktober.

Men jag vill på det allvarligaste varna, vi fick gas utan doftmedel. Det höll på att kosta oss våra liv. Vi fick tyvärr läckage i värmaren som släppte ut all gas ut på marken.

Vi kände inte det pga av den doftlösa gasen. Billigt, men denna gång inget bra.
Det pågår nu en internationell undersökning om händelsen. Johanssen nekar och säger att hans gas är perfekt i alla avseenden. Vi vet annat.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Fyllde gas i Burg i Sept. som jag gjort i 9 år.Betalade 14.50Euro/11kg,något högre pris för varje år.Har aldrig haft problem med gasen varken sommar eller vinter(låga temp).
Anders.B

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Inte en prisuppgift men vi åkte ner för att fylla på gasol men han hade då stängt och jag "sa till mej själv" att jag kommer inte köra på så dåligt väg för att spara några 10:eek:r = sista gången dit .
Vägen genom staden var ju så hoppig så jag trodde husbilen skulle skaka sönder , eller finns det någon annan väg för utom denna kullerstensgata ?

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Lämnar alltid Uppsala med en full svensk flaska och oftast en tom tysk flaska. Byter sedan så fort jag kommer till Tyskland till en tysk flaska som jag sedan använder under min semester. Genom åren har jag konstaterat att den räcker 20-21 dagar innan den är slut. Då byter jag igen, och den brukar räcka en bra bit in på hösten. Jag använder gas hela tiden till matlagning uppvämning av vatten och kylskåpet. Står nästan aldrig på elplats, under sommaren. I somras bytte jag flaska på Bauhaus i Lübeck för 16 Euro. (Stor P-plats ingen kullerstens väg dit)

Mvh
larsemil

K

Kurt Lindgren

Guest

Hej och kanske en dum fråga:rolleyes:? Varför just Burg? Åker via Kiel och vet inte när min gas tar slut samt priserna bör ju vara samma över allt kanske eller...
En nybörjare och oerfaren Kurt

Toppen