• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpåfyllning nära Alicante, Spanien

F

F.d. 24453

Guest
Vi är ett pensionärspar, som bott nära Torrevieja i Spanien ca 8 mån om året i ca 10 år. Vi har sålt vårt hus där och ska nu bli husbilsåkare istället. Vi ska bo bl a på Camping Marjal belägen mellan Guardamar och La Marina.
Vi funderar på,var vi ska kunna fylla på våra svenska gasolflaskor "AGA Komposit" i närheten av Alicante?

F

F.d. 50160

Guest
Sv: Gasolpåfyllning nära Alicante, Spanien

Hej! Står åxå på den campingen tom Fredag.
Hörde att ett annat par letat gas men inte hittat något ställa som kan fylla svenska flaskor. Men de hade visst något på G. Skulle själv behöva fylla en flaska.
Mvh
Bengt o Karin.

(plot 199)

F

F.d. 24853

Guest

Hei.
Jeg leste i Bobilen i går 14.11.2012 at det finnes en ny LPG-stasjon i Benidorm
som kan fylle alla typer gasflasker.
Det stås et telefon nr.92214149. Dette nr.er antakelig i Norge,så +47 foran
nummeret.

Arvid.

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Finns det någon som har mer information om gasolfyllning i Benidorm?Vi ligger på Playa Paraiso i Villa Joyosa. Är det ett Norskt telefonnummer?Hoppas på svar skulle behöva fylla mina svenska flaskor.Resan hit var mycket kall hela vägen.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

De kan inte fylla "vanliga" svenska flaskor i Alicante. Det behövs en adapter Spansk -> svensk.
//W

Fredie W

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
2913
Medlemskap
2025

Det finns en enkel lösning på detta, jag fyller mina flaskor själv från en spansk tub. Fick tipset själv för ett antal år sedan av en Norrman (Norsk man). Jag köpte således en spansk Repsoltub, 2 st gasolslangar ett mellanstycke för att skarva slangarna, så att man får de vänstergängade mutterhylsorna på var sida. Vidare en spansk, eller norsk, anslutningsventil, ej med reducering, utan en som man använder när man har fastmonterad reducering Sedan ansluter man på respektive flaska, hänger upp den spanska i ett träd eller motsvarande, öppnar bägge kranarna och väntar upp till 2 dagar, beroende på yttertempratur. Ju varmare den spanska är, ju fortare tömmer den.
Kände för några år sedan en äldre ensamresare med en USA-bil med fast tank. Jag tipsade honom om samma sak men för honom gick det åt några tuber och ca: 14 dagar innan tanken var full.
Lycka till.:)

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024

Hej

Vi är några stycken på Marjal som har fixat detta med egen koppling. Är Ni kvar i trakten i slutet av månaden ? hör då av Er så kanske vi kan hjälpa till, fyllt både svenska o tyska flaskor med kopplingen på Repsolmack i Alicante
Vi är tillbaka på Marjal den 23 jan

Hälsn

Herr myra

F

F.d. 50160

Guest

Tackar så mycket för ditt svar. Har dragit till Portugal nu, till Albufeira. En ny bra ställplats. 7Euro, 16A, WIFI (superbra). Hör av mig om och när vi har vägarna förbi Marjal igen. Ha det så gott.

Toppen