• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasolomkopplare

Bergodh

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Hej
Har förstått att på en del husbilars gasolomkopplare finns det något som indikerar på panelen inne i husbilen när regulatorn växlar flaska så man vet när flaska 1 är tom.
Någon som vet om man kan eftermontera någon sådan?
Och i så fall var man kan köpa någon sån och cirka pris?

MVH
P-O

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025
Sv: gasolomkopplare

I vår bil av 2007 års modell har vi en "duo comfort" till vår SecuMotion reduceringsventil och den har en panel i bilen. Vet att man kan eftermontera en secumotion med duocomfort och det finns en manöverpanel att köpa till så jag antar att hela kittet går att eftermontera. Hittade en sida med ett pris på ca 2000 kr exkl. manöverpanel.
Reducervent/ Omkopplare

Birgitta

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: gasolomkopplare

Kontakta HBK medlemmen Kambler som säljer detta och även installerar. Finns under Rabbatter. I länkade inlägg finns Folkes (Kambler) telefonnummer http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/678071

Har själv en sådan fjärranslutna och det fungerar klockrent. När den flaska som du ställer in som nr 1 blir tom växlar en diod från grönt till rött och då vet man att första flaskan är tom. Mycket bra...

Toppen