HejVi kanske skulle höra på de som har en kompressor kyl och varken stort batteri och lite solpaneler hur det fungerar för dem....
Själv har jag en stor kompressor kyl och stort Lithiumbatteri och många paneler.... Som det är nu så kan jag ju sälja el...
Det är just det jag har gjort och svaret har blivit att på senhöst så är det mycket tveksamt utan elstolpe. Vi har 260W solceller och 200A bodelsbatteri, men när man kommer in i november så är det få soltimmar och ibland disigt hela dagen, solcellerna laddar då fortfarande men mycket lite och värmaren går oftast hela tiden sedan man stannat, det är mer belysning tänd och förvärmaren till gasolen är igång hela tiden. Det är ungefär vad batterikapaciteten klarar av inklusive körningen på dagen ( jag har som gräns att inte ta ut mer än 30% av bodelsbatterierna utan i undantagsfall), att ta in en ytterligare en ganska stor förbrukare skulle för vårt fall inte fungera.
jag har absolut inget emot kompressorskåp som sådant och för tony o nette fungerar det ju bra och då är det bara att gratulera.