• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolkök funkar inte.

F

F.d. 52908

Guest
Hej. Har fått problem med en av de tre brännarna i gasolköket. Kommer ingen gas, inte ens när jag håller knappen inne för att tända. Finns det något munstycke under locket där gaslågan brukar komma ut. Locket är ju skruvat med två små skruvar som man måste ha en väldigt liten bits till. Gas finns och det andra två brännarna funkar bra. Kanske finns någon som känner till problemet.
/sören

Arkilles

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2025
Sv: Gasolkök funkar inte.

Jag har haft det problemet, tydligen räcker det att tex potatis/ris motsv. kokar över lite och det kommer ner tex potatisvatten.
När du skruvat bort skruvar och locket , om du kollar så finns det ett lite mikroskåpiskt hål, tror inte det gick i en knappnål utan lyckade hitta en väldigt tun ståltråd och jag fick i och gjorde rent.
Sen fungerade det på nytt.
Bengt

lyttge

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
1176
Medlemskap
2025

Vi har haft samma problem, dom löste det i Örkelljunga, det är troligen
små spindlar som söker sig till gasolen, do skruvade loss locket och
hade en rensnål för detta, ganskaa vanligt enl. dom.

F

F.d. 52908

Guest

Hej.
Tack arkilles och lyttge för era råd. Under locket fanns ett munstycke med ett mycket litet hål, en tunn tråd att ränsa med gjorde susen, så nu kommer gasolen och det funkar. Tack!
/sören

Toppen