• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolhantering i Italien

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025
Hej, har svårt att hitta något om var i Italien man köper sina tuber, vi har en tysk och en fransk tub med oss, men vi tänker sälja av den franska innan vi kör in i Italien och köpa en där.

Mvh Janne

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Gasolhantering i Italien

Varför krångla. Åk till JR Larmcenter och köp en LPG flaska. Dom kan du tanka här LPG Stations in Europe - myLPG.eu

I hela Europa går det bra, dock kräver några länder bl.a Italien att man ska ha ett yttre påfyllnings uttag vilket JR också fixar. Behåll er gamla svenska för Sverige. Efter det kan ni tom tanka i Frankrike.

$(KGrHqZHJE0FJkBVPE8rBScM2JC6wg~~60_35.JPG

Finns i stål och aluminium stål är billigare men tyngre.

Senast ändrad:

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Varför krångla. Åk till JR Larmcenter och köp en LPG flaska. Dom kan du tanka här LPG Stations in Europe - myLPG.eu

Tack SirMaclain, det är säkert det bästa i det långa loppet, och pengar är till för att spendera :wub: Men jag har just utökat mitt batteripaket till 276 Ah och sollcellspaketet till 250W, hoppas att slippa mitt elverk nu under höstresan söderut.
JR monterade detta för mig, så LPG får vänta ett tag till.
Är det inte någon som köpt och hanterat tuber i Italien ?

Mvh Janne

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024

Nej då, men tack för hjälpen
Hej, Janne!
Det kan ju också vara så att de flesta som åker på Italien, har en LPG-installation. Kanske därför du inte får några svar?
Själv har jag inte en aning hur det funkar med gasolflaskbyte i Italien! Vi reser varje år i Italien men tankar bara LPG och vi har påfyllningsanslutning på utsidan. "Nema problema!" Funkar i hela Europa!
Hälsa Leif!
Hälsningar, Julian

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Hej, Janne!
Det kan ju också vara så att de flesta som åker på Italien, har en LPG-installation. Kanske därför du inte får några svar?
Själv har jag inte en aning hur det funkar med gasolflaskbyte i Italien! Vi reser varje år i Italien men tankar bara LPG och vi har påfyllningsanslutning på utsidan. "Nema problema!" Funkar i hela Europa!
Hälsa Leif!
Hälsningar, Julian

Tack Julian, vi har beslutat att montera in en LPG flaska nu, tror att du träffar Leif mer än mig, han jobbar i Uddevalla o jag i GBG.
Hoppas att ni får en ny o härlig resa i vinter ☺

Toppen