• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasolfyllning utmed E 4

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
2.024
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Vid kontrollvägning efter fyllning av en p 11, skulle vikten vara 24,5 kg. Jag har en våg som visade 21 kg! Jag gick tillbaka och krävde att få fyllningen kompletterad. Hur många har kollat efter fyllning vad de får i flaskan.
Jag fyller en p11 tyckte den var lätt när jag kom hem. Var 7.6 kg gas i den. Fick rabatt på nästa fyllning. Numera byter jag på ByggMax. Vid tom flaska så blir det samma pris . Ibland billigare än fyllning av gas.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
761
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Numera byter jag på ByggMax. Vid tom flaska så blir det samma pris . Ibland billigare än fyllning av gas.
Det beror naturligtvis på vilken fyllare man har i närheten. ByggMax Karlshamn tar nu 499 kr för en P11. Fyller man på GT-petroleum i Karlshamn får man betala 26 kr/kg, dvs 286 kr.
Priserna mellan olika ByggMax-butiker varierar. T ex kostar en P11 430 kr på ByggMax Helsingborg.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
2.024
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Det beror naturligtvis på vilken fyllare man har i närheten. ByggMax Karlshamn tar nu 499 kr för en P11. Fyller man på GT-petroleum i Karlshamn får man betala 26 kr/kg, dvs 286 kr.
Priserna mellan olika ByggMax-butiker varierar. T ex kostar en P11 430 kr på ByggMax Helsingborg.
Jepp så är det med priserna. Kollade en gasolfyllare i min närhet 3 mil enkel väg. Min byggmax 7 km kg priset på fylla en p11 var 27 kr billigare än byte på byggbutiken. Inte värt köra den resan...
 
Toppen