• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasolfyllning Portugal

janne25

HBK Medlem
Kommun
Uttran
HBK-Nr
8171
Medlemskap
2025
Vi är på vår första övervintringsresa till Portugal och sedan Spanien. Den svenska gasolflaskan är tom och har kopplat in den andra flaskan som är tysk.
Gasolen kanske räcker i 2 veckor. Jag har med 2 adaptrar en för den tyska flaskan och en euroadapter. Här i Portugal har dom ett gasolsystem där man trycker på en reduceringsventil på den inhemska flaskan och har då kopplat in gasolslangen. Nu är det så att jag har skruvkopplingar på gasolslangen som är kopplad till reduceringsventilen. Jag vill inte kapa av gasolslangen för då kan jag varken använda den tyska eller svenska flaskan. Vi ligger på en camping utanför Porto. Finns det någon som vet var man kan fylla på gas i mina flaskor i närheten eller ner mot Lissabon.
Tack på förhand
Janne25

Adde09

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
3098
Medlemskap
2025
Sv: gasolfyllning Portugal

Hej.
Vet inte hur det är kring Lissabon men har två ställen på Algarvekusten
Boliquime N37 07 41.0 W8 09 33.5
Quelfe Gas N37 03 50.4 W7 48 45.2

Lycka till vi syns kanske i södern vi kör i slutet av månaden

Janne

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: gasolfyllning Portugal

Det finnes en overgang slik at du kan bruke din tyske regulator på en H-flaske (Norsk, Spansk, Portugisisk og et par andre land). Har selv et par slike liggende fra den tiden jeg var i Spania på vinteren.

Toppen