• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasolflaskor i Italien?

Inger o Tommy

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2025
Då vi funderar på att övervintra på Sicilien undrar vi om det är någon som vet vad Italienarna har för gasolflaskor. Har letat runt men hittar inget om detta.
Vi har i dag tyska och spanska tuber. Kanske fungerar dessa.
Tack på förhand.
Inger o Tommy

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Gasolflaskor i Italien?

Svårt i Italien , ingen har hittat något ställe att fylla utländska flaskor i Italien. När jag var på denna Ö så hyrde mina grannar Italienska flaskor. Själv köpte jag tankflaska från Alu-gas på vägen ner. Övervintring på Sicilien är kallare än i södra Spanien men en upplevelse extra!

Inger o Tommy

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2025

Då kanske vi får ta en funderare till hur vi ska göra. Kan man hyra italienska flaskor var som helst i Italien, tro?

J

Jimbo

Guest

Du kan få köpa mina =)

Har 2 st. En full plombad och 1 tom. Komplett med regulator.
Skicka ett Pm isf.

F

F.d. 29925

Guest

Läste idag i CC-bladet att man har uppvaktad Marit Poulsson (EU-parlamentarikern) för att försöka att bearbeta politikerna så att det blir en gemensam standard för gasolkopplingar inom EU.

Risken är väl att det finns all för många intressen som vill sätta käppar i hjulet för en så enkel sak.
(Borde egentligen vara enklare än att fixa krökningen på gurkor)

KJELL K

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1481
Medlemskap
2025

Jimbo, kan det vara besvärligt att få köpa flaskor i Italien (som i vissa fall i Spanien),
har du några uppgifter om pris på flaskor och pris på fyllning i Italien.?

Senast ändrad:

Inger o Tommy

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2025

Läste idag i CC-bladet att man har uppvaktad Marit Poulsson (EU-parlamentarikern) för att försöka att bearbeta politikerna så att det blir en gemensam standard för gasolkopplingar inom EU.

Risken är väl att det finns all för många intressen som vill sätta käppar i hjulet för en så enkel sak.
(Borde egentligen vara enklare än att fixa krökningen på gurkor)

Ja, tänk så mycket enklare det hade varit om alla länder hade samma kopplingar.

F

F.d. 52994

Guest

I Rom kan du fylla gasflaskor, jag tror att du måste ha den tyska adaptern med slät anslutning. Här får du adressen i ROM
Cesare Cannavo
Firma Ultragas.
Via Piansano 22
GPS: N 41,58,06 O 12,26,2

Senast redigerad av en moderator:
Toppen