• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolflaskor från Norrgas

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Hej!
Är det någon där ute i etern som har gjort affären med företaget Norrgas. De annonserar ofta på blocket har har, vad jag förstår, låga priser. De tar 800 kr för en PK10, fylld och med garanti.

Se: Köp billigaste Gasoltuberna PK10 och PK6 | Uppsala | Blocket

De levererar runt Stockholm, Uppsala, Gävle. Jag ringde en gång förra året, när jag var in Gävletrakten, men fick inget svar förrän flera dagar senare, fast då var jag inte kvar i trakterna, och då var det inte aktuellt längre.

Jag frågade i förra veckan hos en lokal (Borlänge) husbilsfirma om priset för en PK10 och de skulle ha ca 1800 kr.

Johan Kinneryd

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Sv: Gasolflaskor från Norrgas

Hej och tack för ett snabbt svar!
Då är det alltså inget "skumt" i det hela. Flaskorna är helt OK och gasen brinner som den ska? Detta innebar istället att det är "de andra som är skumma", som tar våldsamma överpriser och utnyttjar oss dumma konsumenter, för Norrgas säljer väl knappast till priser där de förlorar pengar.

Johan Kinneryd

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Gasolflaskor från Norrgas

jokin,
varför tror du att jag tankar flaskor när jag är i Polen?

En P10 kostar mig 100Skr utanför Warszawa. :p:

Toppen