• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolförbrukning Adria S680 ST

blackbird

FD HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6728
Medlemskap
2021
Hej Alla

Jag har en Adria S680st 2011 som jag tycker drar väldigt mycket gasol.
Den slukar nästan en halv tub p 10 komposit när jag kör luftvärmen utan kontrollerad vattentemp och jag har även kylskåpet på detta endast på 24 timmar. Natt tempen ute låg på nollan.
Inställningen på reglaget för innetemp ställd på 3.
Någon som har någon uppfattning om sin förbrukning, jag tycker själv att det är mycket för mycket.
Eller kan det vara något fel på anläggningen.

//Mats D

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Gasolförbrukning Adria S680 ST

Hur varm har du inne, takluckor/fönster öppna, alla luftslangar kvar på plats på värmaren (de kan ibland lossna)? Har du vägt flaskan så att du vet hur mycket du förbrukat, flaskan är ju inte "full" när den är nytankad.

F

F.d. 30092

Guest

Har sjäv erfarenhet av den typen av värmare och dom dra mycket gasol tycker även jag.
Kylskåpt drar inte många gr per dygn, det står hur mycket kylen drar i introboken mer på sommaren än höst o vinter.:mh3:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Är det under minusgrader kan man ju strypa/stänga ev. slang som brukar gå till garage eller dubbelgolv .

Är det minus så bör den dock vara öppen .

När ni har parkerat så står det i instruktionsboken att man skall ställa bilens ventilationsspjäll på instrumentbrädan/mitkonsollen på reciruklation för att det inte skall blåsa in i bilen .

T

Tommy W

Guest

Vi hade en adria 680 st en 08 förut. Den drog ca 4 kg från fredag kväll till söndag förmodag ca 40 timmar. Men vi hade då vinter täcket på och det låg runt noll grader på nätterna.med 20 grader i bilen

Toppen