• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GASOL.

Örjan o Helen

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2025
Hej, vi tänke åka ned mot Tyskland sen vidare mot Holland å nedmot Frankrike. På semestern , nu undrar jag om man använder sig av samma typ av gasolfl.som i Sverige . Tänkte på själva anslutningen..hare gott i sommar HB vänner. MVH Fransen.

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: GASOL.

Vi har varit i en månad Tyskland, Frankrike o Schweiz kör med första flaskan ännu. Kommer hem med en full flaska nu men det beror ju hur man använder gasen. Har inte behövt värma bilen bara till mat o kylen.

Leif

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Sv: GASOL.

Hej, vi tänke åka ned mot Tyskland sen vidare mot Holland å nedmot Frankrike. På semestern , nu undrar jag om man använder sig av samma typ av gasolfl.som i Sverige . Tänkte på själva anslutningen..hare gott i sommar HB vänner. MVH Fransen.

Åk ner till Tyskland med bara en svensk flaska. I Tyskland åker du in till BAUHAUS eller liknande trädgårdshandel och köper en tysk flaska. Använd den så mycket du kan. Sen kan du välja när du åker hem igen, om du vill behålla flaskan eller sälja tillbaka flaskan på en trädgårdshandel. Du kan alltså panta tillbaka flaskan och få tillbaka vad du lagt ut för flaskan i Tyskland. Själv har jag två tyska flaskor numera. Ja, du måste ha en adepter till Tyska flaskorna men det kan din lokala husbilshandlare tala om vad du ska ha.

Toppen