• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol utomlands

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Är i full gång med att planera utlandsresa. Den ska bli ca 7 veckor lång o vara främst i Italien och Frankrike. Hade tänkt ha båda gasoltuberna helt fulla när vi lämnar Sverige. Vår bil har också dieselvärmare med utblås i hela bilen,så den tänkte jag komplettera med. Nu börjar jag fundera på om detta fungerar,det kan ju bli ganska kallt fram till 20 nov då det är tänkt att vi ska vara tillbaka hemma igen. Kanske jag borde köpa övergångsnipplar för ev påfyllning utomlands. Var kan man köpa detta? Andra tips i detta ämne tas tacksamt emot. Vi är ju "rookies". Christer

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Sv: Gasol utomlands

Ta med en svensk flaska. Köp en flaska i Tyskland på en trådgårdsmarknad a la Bauhaus ex. För att klara den tyska flaskan köper du en adepter G09-13 (Artikelnummer hos Kama fritid) Kan förmodligen köpas i din husbilstillbehörsbutik. Flaskan du köpt i Tyskland kan du sedan panta tillbaka i en ex Bauhaus och få tillbaka flaskpriset. Eller behåller du den till nästa resa i Tyskland

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Ta med en svensk flaska. Köp en flaska i Tyskland på en trådgårdsmarknad a la Bauhaus ex. För att klara den tyska flaskan köper du en adepter G09-13 (Artikelnummer hos Kama fritid) Kan förmodligen köpas i din husbilstillbehörsbutik. Flaskan du köpt i Tyskland kan du sedan panta tillbaka i en ex Bauhaus och få tillbaka flaskpriset. Eller behåller du den till nästa resa i Tyskland
Varför köpa en Tysk flaska när mesta tiden ska vara i Italien /Frankrike ??
Vi övervintrar i Portugal/Spanien 6 mån.Har två svenska och en spansk.
Svenska fyller vi på vid behov Spanska byter vi lätt i spanien.Vi tror att ni lätt klarar er på två fulla svenska flaskor på den tid ni ska vara ute.
Trevlig resa.
HaDe Hasse

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Är det så att ni ofta tänker åka utomlands och i olika länder. Då rekommenderar jag er att köpa en tankflaska och ha kvar en svensk. Då kan ni tanka gasol överallt i Europa...
eurostar%20lpg%20dispenser%20greece.jpg

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Varför köpa en Tysk flaska när mesta tiden ska vara i Italien /Frankrike ??
Vi övervintrar i Portugal/Spanien 6 mån.Har två svenska och en spansk.
Svenska fyller vi på vid behov Spanska byter vi lätt i spanien.Vi tror att ni lätt klarar er på två fulla svenska flaskor på den tid ni ska vara ute.
Trevlig resa.
HaDe Hasse

Har du plats för tre flaskor i gasolutrymmet?

Toppen