• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol priser och annat tänka på runt gasol i eu

amek6064

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Åsljunga
Jag byter ut mina P11 tuber lokalt på något som heter ringgas i Eket utanför Örkelljunga för runt 300 kr kommer tyvärr inte ihåg exakt men för vara säker säger jag runt 300 men har för mig att de var strax under än över ?? Vilket jag fått för mig är rätt billigt ? Vad ligger priserna på generellt i övriga Europa och var är det billigare än andra länder? Och vi ska först till Kroatien sedan vidare till Frankrike sedan Spanien kan vara bra med tips på om de billigare i de ena landet än de andra givetvis Bernt & Anita
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.165
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag byter ut mina P11 tuber lokalt på något som heter ringgas i Eket utanför Örkelljunga för runt 300 kr kommer tyvärr inte ihåg exakt men för vara säker säger jag runt 300 men har för mig att de var strax under än över ?? Vilket jag fått för mig är rätt billigt ? Vad ligger priserna på generellt i övriga Europa och var är det billigare än andra länder? Och vi ska först till Kroatien sedan vidare till Frankrike sedan Spanien kan vara bra med tips på om de billigare i de ena landet än de andra givetvis Bernt & Anita
Det absolut enklaste om man skall resa runt i Europa är att installera en tankflaska, då fyller du gasol(LPG) på macken lika enkelt som att tanka bilen.
Priserna för det ligger på 0,70-1.10Euro per liter, 2 liter ger ett kilo.
Att fylla svenska flaskor går i vissa länder,men jag orkar inte åka runt för att leta efter någon som kan fylla.
2 P11 klarar du dig på rätt länge om du inte behöver köra värme.
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.057
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Jag byter ut mina P11 tuber lokalt på något som heter ringgas i Eket utanför Örkelljunga för runt 300 kr kommer tyvärr inte ihåg exakt men för vara säker säger jag runt 300 men har för mig att de var strax under än över ?? Vilket jag fått för mig är rätt billigt ? Vad ligger priserna på generellt i övriga Europa och var är det billigare än andra länder? Och vi ska först till Kroatien sedan vidare till Frankrike sedan Spanien kan vara bra med tips på om de billigare i de ena landet än de andra givetvis Bernt & Anita
Om du inte har väldigt hög gasolförbrukning så tycker jag att skillnaderna i gasolpris mellan olika länder inte speciellt intressant eller viktigt för en så lång (i mil) resa du beskriver. Gasolkostnaden kommer ändå att bara vara en bråkdel av dina kostnader för att tanka bilen, om du inte är borta länge och under den kalla årstiden (med gasolvärme). Ett större belymmer kan som sagts ovan vara var du hittar någon som fyller dina svenska flaskor.
 
Toppen