• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Tyskland?

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025
Finns det någon där ute i stora världen som vet om det finns någon stans att fylla Svenska gasolflaskor efter (45-an) 7-an från Flensburg mot Hamburg.

Avstickare på några km. från autoban är inga problem.

Tack på förhand Eva & Ulf

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Sv: Gasol i Tyskland?

Finns det någon där ute i stora världen som vet om det finns någon stans att fylla Svenska gasolflaskor efter (45-an) 7-an från Flensburg mot Hamburg.

Avstickare på några km. från autoban är inga problem.

Tack på förhand Eva & Ulf

Åk ner till Tyskland med en svensk flaska. Kör in till närmaste Bauhaus eller liknande bygg o trädgårdscenter och köp en flaska för ca 35 Euro(Pant) +gasol 17-18 Euro. Använd den under din vistelse där. När du sedan åker hem igen väljer du antingen att behålla flaskan eller sälja tillbaka den till Bauhaus och du får tillbaka flaskpanten.
Nästa gång du åker till Tyskland åker du ner med den tyska flaskan och köper en till flaska och byter den första flaskan och du åker sedan hem till Sverige med två tyska flaskor. Jag har gjort så sedan ett par år tillbaka och det fungerar jättebra för mig. Priserna på flaska och gasol är från sommaren 2012.
Du behöver dock en adepter som ska sitta mellan flaskan och din nuvarande gasolslang, men det har en välsorterad husbils- eller husvagnsbutik i Sverige

Mvh
larsemil

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Det finns massor av ställen att fylla en svensk gasolflaska i Tyskland. Gå in i ämnet gasolförsörjning och sök på Tyskland. Jag har lagt in en egen fil i tråden Gasol. Efter ställen i Sverige kommer Tyskland om du skrållar ner i den.

Birgitta

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Om man åker den "vanliga" vägen med färja rödby -puttgarden,så finns det möjlighet till påfyllning redan i Burg,längst bort i hamnen (billigt också)

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025

Det finns massor av ställen att fylla en svensk gasolflaska i Tyskland. Gå in i ämnet gasolförsörjning och sök på Tyskland. Jag har lagt in en egen fil i tråden Gasol. Efter ställen i Sverige kommer Tyskland om du skrållar ner i den.

Birgitta

Vi sökte också efter "filen" men kunde inte finna den !

Vi kom till Flensburg " westeralle " en fredag efter kl. 17 tyvärr hade fyllningspersonalen gått hem, men en trevlig kvinna som var kvar i butiken löste vårt problem ( vi var helt tomma på gasol ) vi fick en Tysk flaska ( har addeptrar för de flästa flaskor i europa ) som vi deponerade pant för och som vi senare fick tillbaka, vi betalade endast för gasolen vi förbrukat detta tycker vi var en fin gest.
På väg hem fyllde vi våra Svenska flaskor och det som fattades i den Tyska ..... det blev några Euro att få tillbaka.
Vi rekommenderar detta ställe för ett sådant bemötande ser man sällan.

U & E

Toppen