• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Tyskland

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gasol i Tyskland

Finn en camping butikk med salg av gass - om de ikke er ren flaskebytter fyller de det meste. Bauhaus og macker er flaskebyttere, rene LPG macker er ofte også flaskefyllere og fyller nesten hva som helst.

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Hej !
Hur gör jag för att byta, alt fylla på gasol flaskor i Tyskland?

// Jack

Menar du svenska eller tyska flaskor???

Mitt tips blir: Ta en full svensk flaska. Köp en adepter till utländska flaskor hos din campinghandlare. När du kommer till Tyskland köper du på exempelvis Bauhaus en tysk P11 för 39€ (enligt mitt kvitto framför mig) och gasolen kostar 20,95€. Använd den tyska gasolen så länge du är utomlands. När du sedan åker hem byter du till en full flaska igen á 20.95 € och kör på den i Sverige och byter den nästa gång du åker till Tyskland. -eller - så säljer du tillbaka flaskan på ett Bauhaus och får tillbaka dina 39€. men du har under utlandsbesöket fått en billig gasol. Jag vet efter 25 år i husbilen att jag klarar mig cirka 20-22 dagar på en gasolflaska, under mina sommarresor till Europa

Mvh
larsemil

Jack E

HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2024

Tack så mycket för de snabba svaren. Detta stärkte mycket mitt självförtroende. Nu kommer jag att få en mycket trevlig vistelse i Moseldalen.

// Jack

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag var också i Trier nyligen och fyllde en svensk flaska som hade en etikett som det stod 2011 på. Till skillnad från Wizard så fick jag fyllt min flaska! Jag fick dock en reprimand och ett strängt påpekande att byta flaska när jag kom till Sverige!

Så kolla årsetiketterna på flaskorna när ni byter i Sverige!

Jappe

F

F.d. 3297

Guest

Jag har i uggleboet dels tyska/polska, dels svenska flaskor.
Köpte en övergång från svensk flaska till polsk anslutning
och sedan så tankar jag gas varje gång jag kommer ner till
Polen eller Tyskland, de har ju samma anslutning.

Till saken hör att bilen är köpt i Tyskland/Holland/Belgien.
Ägaren bodde i Tyskland, säljaren bodde i Holland och bilen
stod i Belgien. Snacka om EU-samarbete.

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2025

Öppnar tråden igen och hoppas på svar.
Vi har en tom Tysk stålflaska med utgånget datum!

1. Kan man byta den mot en ny i Tyskland utan kostnad för flaskan och betalar för gasolen?

2. Kan man byta den mot en glasfiberflaska, med mellanskillnad?

Senast ändrad:
Toppen