• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Spanien/Portugal

F

F.d. 1286

Guest
Kan man fylla den här typen av gasolflaska i dessa länder? Eller byter man mot en full?

Bilagor

• DSCN1758.JPG
    DSCN1758.JPG
    2,2 MB · Visningar: 10
R

Roffe T

Guest
Sv: Gasol i Spanien/Portugal

Hej på Er.
Ni byter till en fylld flaska.Den på bilden är Propan med den svarta linjen runt flaskan.
Dom flaskorna som ej har denna svarta linje innerhåller butan,och tål ej kyla på samma
vis som vi är vana med i Sverige.Ta helst Propan för att slippa besvärligheter med stopp
med gasoltillförsel.Det är samma pris på båda sorterna,runt 18€ för fylld flaska.
Ha det så bra önskar Roffe T.:msn_wink:

Mats C

HBK Medlem
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2025

Vad är det egentligen för typ av flaska? Färgen är ju typisk Repsol, men jag har aldrig någonsin sett en repsolflaska med krage!

Mats C

F

F.d. 1286

Guest

Det är en Repsolflaska köpt i Sverige. Den svenska slangen passar direkt på den i Spanien inköpta kopplingen/ventilen.

R

Roffe T

Guest

För det mesta har gasolbilarna med sig ett antal propanflaskor i lasten,samt dom stora gasoldepåerna har propan. Mestadels har vi bytt i Fuengirola,men även på andra ställen.
t.e.x. större Campingar brukar ha detsamma.
:msn_wink:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen