• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasol explosion

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Gasol explosion

Det hela talar väl för att våra bestämmelser på husbilar med gasol i Sverige säger att tuben ska stå i ett ventilerat utrymme skiljt från bodelen inte är helt fel. Räddningsverket har nog skrivit rätt även om många privatimportörer inte tycker det..

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vet skribenten vad det är för skillnad på gasol och gassvets Acytelen/oxygen??????
Skräm inte upp husbilsåkare.Kolla gärna med skribenten vad dom vet om olika
gassorter.:snowman-3-icon: Hasse F.D. Svetsare

F

F.d. 4879

Guest

Kan inte se var i artikeln det framgår att det skulle vara svetstuber? Det står bara gasoltuber på ett antal ställen i artikeln.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Idag i JP.
En läckande GASOL tub tros ha orsakat explosionen.
Annars kanske det var vedträna som antänds som låg i detta garage fint staplade:swoon:.Garaget hade blivit större i alla fall./susanne

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Ställde frågan till Daniel om vilket det var,Gasol eller Gas? Fick detta svar.

Hejsan Hasse!
Jag har inte fått de uppgifterna från räddningstjänsten så jag vågar inte uttala mig om det. Men om du verkligen vill veta råder jag dig att vända dig till SOS Alarm är i Jönköping.
Mvh, Daniel.

HaDe Hasse:santa-2-icon:

Toppen