• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gas-nivåmätare Truma LevelControl

FredrikFM

HBK Intresserad
Inlägg
10
Kommun
Stockholm
Hej,

Har någon testat Truma LevelControl, och kan ge recension? Vad jag förstår sätter man fast den på botten av gosolflaskan, och via app i telefonen via bluetooth ser man gasolnivå.

 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag har monterat en automatisk flaskomkopplare, Duo Control, med fjärrvisning med lysdiod som växlar från grönt till rött när första flaskan är tom och växling skett till andra flaskan. Funkar klocktrent utan att behöva använda appar, det räcker att slänga ett ögonkast på panelen när man går ut.

När växling skett så har man under sommarhalvåret flera veckor, kanske månader innan det finns risk att andraflaskan skall ta slut. Eftersom vi har tankflaskor så har vi då haft många tillfällen att tanka gas och det blir oftast i samband med att vi skall tanka diesel.

//Michael, medlem
 

kallinbritta

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
20080
Medlemskap
2025
Hej,

Har någon testat Truma LevelControl, och kan ge recension? Vad jag förstår sätter man fast den på botten av gosolflaskan, och via app i telefonen via bluetooth ser man gasolnivå.

Hej. Mopeka nivå givare kan du köpa hos Swetec Maskin AB Grängesberg www.swetecmaskin.se
 

HW61

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Om du är nöjd med bluetooth är det en sak. Tänker du använda iNet box för att fjärrstyra värme eller a/c kommer du nog att bli besviken. Den användar 2g nätet som släcks ner - redan släckt i vissa länder. INetX är inte bakåtkompatibelt med INet.
 

Kåraboda

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Olofström
HBK-Nr
23447
Medlemskap
2024
Hej,

Har någon testat Truma LevelControl, och kan ge recension? Vad jag förstår sätter man fast den på botten av gosolflaskan, och via app i telefonen via bluetooth ser man gasolnivå.

Har använt den i flera år, mycket nöjd. Enda kruxet är att flaskan måste vara bra i botten, ingen rost för då funkar den dåligt.
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Jag har automatisk flaskomkopplare, Duo Control samt två LevelControll. En på min bytflaska som är av alumium och en på min påfyllningsbara fasta monterade stålflaska. Båda fungerar utan anmärkning sedan något år tillbaka. Har också Inet i bilen, men det behöver du inte då Level Contoll har en egen app som fungerar på Blåtand.
 
Toppen